Påsklov!

Yes, jag och barnen har påsklov denna vecka. Jag har inga lektioner och knappt något att plugga heller. Så bestämde mig för att ha barnen hemma denna vecka och bara spendera hela veckan med mina barn. Kommer inte ihåg sist vi hade det så. Det är lite som att gå tillbaks till att vara mammaledig igen. Har verkligen sett fram emot denna vecka. I helgen jobbade jag lite och vi storhandlade och lite så, så då hann vi inte göra så mycket. Men igår var vi en runda på Hovshaga bibliotek för där hade dem en fotbollssagostund. Två tjejer från Haif (heter dem så?) var där och läste sagor och berättade lite om hur det är att spela fotboll. Sedan fick barnen färlägga fotbollsteckningar.
 
Efter det gick vi till affären och köpte med oss lite fika hem. Sen var vi uppe hos min mamma en stund också. Idag har vi inte gjort så mycket. Jag pluggade lite, städat lite och vikt tvätt. Sedan var vi ute en sväng i skogen och skulle se om vi hittade några vårtecken. Hittade små små knoppar på något träd, men inga vårblommor eller någonting. Kan inte våren titta fram snart?! Det är ju trots allt påsk!!
 
Imorgon ska vi iaf måla äggkoppar, som Tindra fick i present från en av hennes kompisar när de hade kalas. Sen får vi se om det blir en runda ner till stora biblioteket, det skulle vara en trollkarl där. Men vi får se, blir eventuellt hemma och bakar istället. Barnen får bestämma! =)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0