Har tränat idag..

Vi var uppe strax efter sex imorse. Barnen lämnades på dagiset och jag tog bussen till jobbet idag. Det regnade så sjukt mycket, inget vidare kul väder att cykla i. Mamma kom och hälsade på efter jag hade kommit hem från jobbet. Jag bjöd på kladdkakan som jag bakade igårkväll. =) Sen dansade jag Zumba. Körde två olika program och det va sjukt jobbigt. Tänkte att jag skulle köra med vikter nästa gång. Ska försöka träna åtminstonde tre ggr/ veckan. Vi får se hur det går! Haha!

Nu känner jag mig rikitgt slö iallafall. Ska strax gå och lägga mig. Jobb imorgon, och barnen ska till dagis. Så det betyder att man måste dra sig upp från sängen klockan sex. Pust! Bara två dagar kvar sen är jag ledig i två. Skönt! =)

Snabb och enkel Svensson mat..

Det blev en tidig middag idag. Vi hade extremt mycket på jobbet idag. Jag och Nora hjälptes åt och städade 27 dubbelrum! Man ska vanligtvis städa ca 14 rum, men då är inte alla dubbelrum. M jobbar kväll, han strack för en stund sedan och kommer hem vid halv tio. Och jag orkade verkligen inte ställa mig och laga värsta rätten. Så det fick bli pyttipanna. Riktigt Svensson mat. Snabbt och enkelt! =)

Åh nu luktar det bajs här! Dags att byta blöja.. =)

Here I go again..

Jaha, Here we go again... Imorgon är det tillbaks till jobbet. Upp vid sex för att lämna barnen på dagis vid sju. Jobb 8.00-14.00. Jobb i fem dagar nu, sen ledig en dag, jobb i två dagar, ledig tre och sen jobb i sju dagar. Pust! Men sen har jag inga fler inbokade dagar på jobbet och då börjar man förhoppningsvisst universitetet. M har kommit in här i Växjö, och jag står sm femte reserv. Jag håller verkligen tummarna, för jag vill verkligen detta nu! Och jag har ingen anning om vad jag ska göra om jag inte kommer in nu! =/

Barnprogram..

Just nu sitter barnen och jag här i soffan. Jag vid datorn, och båda barnen sitter och tittar på barnprogram. Tindra älskar att kolla de! Så nu kring elva, tolv brukar jag låta dom titta lite. Och halv ett börjar deras favoritprogram, I drömmarnas trädgård. En annan favorit är Hurra för Kalle, som går strax innan. =)

Idag slappar vi och kanske går ut en runda också, om vädret tilllåter. Är det bara jag som känner att sommaren är över nu?!

Snyggt höstnytt från HM!

Träning pågår!

Ja, idag har det varit en riktig friskus dag hemma hos oss. M var ute och sprang innan för första gången på flera år. Sedan dansade vi båda Zumba. Haha! Det gick väl sådär för M, han tappar lätt humöret när han inte klaar av saker och ting med en gång. Men det är bara att fortsätta träna. Man kan inte vara bäst på allt första gången man gör något. Annars blir det ju inte kul liksom!

Men nu blir det myskväll, för detta är första dagen sen vi kom hem från Grekland som vi båda är lediga och ingen av oss behöver gå upp tidigt till jobbet imorgon. Så nu ska det snaskas och M är nere i affären och hyr film för ikväll. Så jag antar att all träning blir förjäves nu. =)

Dessa två blev de.. Vi får se om det är nått att ha..

Nytt randigt från POP..

En tidig kväll..

Usch, vad jag är trött! Det var riktigt jobbigt att stiga upp imorse och cykla till jobbet. Men nu är jag ledig i två dagar iallafall. Såå skönt! Har suttit och nickat och gäspat större delen av dagen också. Det blir nog en tidig kväll för mig. M jobbar natt, så jag är själv med barnen.

Imrogon blir det tvättdag hemma hos oss. Har en del tvätt och även lite ren tvätt som måste vikas och in i gaderoberna. Hade vart kul om det kunde sluta regna och solen kunde titta fram istället imorgon. Så kunde jag gå ut med barnen. Vi håller tummarna!!

Strand bilder från Grekland..

I all ensamhet..

Har jobbat idag och jobbar imorgon igen. Någon överraskning lr?! =) Men sen är jag ledig Söndag och Måndag. Skönt att vara ledig mer än en dag iallafall. Barnen är just nu hos min mamma. M jobbar inatt och måste ju sova imorgon när han kommer hem och jag jobbar ju, så mamma var snäll och passa våra små barn.

Så nu har jag en kväll för mig själv i all ensamhet i en stor lägenhet. Inget bra är det på tv, så det blir nog att läsa den nya Stephanie Meyer boken som M köpte till mig på Athens flygplats. Dock är den på engelska, men jag brukar tycka böcker och filmer blir så mycket bättre då. =)

Det blir du och jag ikväll, du & jag! =)

Jag måste be om ursäkt!

Jag måste be om ursäkt för min brist på bloggandet..
Jag måste be om ursäkt för att jag inte hör av mig till mina nära och kära lika ofta längre..
Jag måste be om ursäkt för att jag inte svarar på alla kommentarer eller sms..
Jag måste be om ursäkt för att jag inte alltid är på så strålande humör numera..
Jag måste be om ursäkt för att jag inte har den ork som jag hade innan...

Men jag är så trött och sleten...

Dags schema..

Nu har båda barnen somnat. Just nu är det bara jobb, jobb och jobb som gäller. Har jobbat sen vi kom hem från Grekland. Inget roligt schema heller. Jobb fyra dagar, ledig en, jobb fem dagar, ledig en. Pust! Men nästa gång är jag ledig Sön-Mån. Sen en vecka i Augusti jobbar jag sju dagar i rad. Tufft, men det ger bra pengar!

Så här ser våra dagar ut nu för tiden:
05.30 Stiger jag upp och duschar
Ca 18.00 Äta!
19.00 Badar barnen
Kring 20.00 Somnar båda barnen
20.00-24.00 Egen tid med min älskling! =)

Nu ser inte alla dagar ut exakt så här, men de två senaste dagarna har faktiskt sett ut precis så. =) Nä, nu ska jag va social med baby..=)

Paralio Astros!

Välkommen till Paralio Astros!

Hamnen

Gågatan

Strand resturanger

Utsikt över hamnen

Campingens privata strand

Jag och barnen

Fint med berget i bakgrunden

Fontän i centrum

Utsikt över staden

Typiskt grekiskt

Ingång till en borg som ligger på ena berget vid staden.

Händelserik vecka i Grekland..

Vi kom hem från Grekland sent i Torsdags. Tack vare strejken som har är där nere blev alla flyg försenade och några blev inställda, så blev det stora förseningar både på ditresan och hemresan. Ms väska försvann dessutom när vi hade kommit till Grekland. Men dom lyckades hitta den och han fick den tre dagar efter vi hade kommit hem. Annars har vi haft en trevlig och händelserik vecka i Grekland! Under en veckas tid med familjen Meakin hann vi med två (nästan tre) besök på sjukhuset. Isabelle trampade på en spindelfisk och ms farmor ramlade i trappan och blev sydd i huvudet. M slet upp hela trampdynan när han spelade basket barfota, tur att det hände näst sista dagen iallafall, för han var gravt handikappad efter de och kunde knappt gå.

Vi låg i stort sett på stranden varje dag i flera timmar och bara njöt. Vi bodde på en mysigt 100% grekiskt hotell, inget charter hotell här inte! =) Varje morgon när vi hade vaknat gjorde vi oss iordning och gick ner till campingen där Ms föräldrar och åt frukost sen var det raka vägen till campingens privata strand. Manos gjorde alltid en frappe (iskaffe) till mig och rullade ut en solstol till mig. Hej semester liksom!! =)

Varje kväll samlades vi allihopa för att äta, vår lilla familj, Ms föräldrar och Ms syster, Ms farmor och farfar, farmor och morsbror. Haha! Vi var ett litet gäng! =) Vi åt ute en gång, men båda barnen blev magsjuka redan på kvällen. Tindra spydde några gånger och Mille blev dålig i magen. Men det blev bra sedan dagen efter.

Jag orkar inte skriva om precis allting, det skulle bli ett för långt inlägg. =) Men ni ska få se en massa bilder istället!

I Köpenhamn, i väntan på resan ner..

Solen började gå ner och vi var strax utanför Athen, långt från framme.
Allt tack vare den dumma strejken!!

Yey! Första dagen i Paralio Astros, Grekland.

Mille och hans gudfar Manos. (Manos som bor i Grekland har varit en nära vän till M i 11 år.)

Hela gänget på en resturange mitt ute i ingenstans. Vi åt hemmagjorda pommes, grekisk sallad, grillade jumboräkor, fisk och bläckfisk.

M och Tindra. =)

Vi åt Pita souvlaki på piren inne i byn.

Busbarnen vid campingen

Tindra fick åka mini-karusell och var helnöjd!

Sötnosarna!

Packning pågår...

Inatt påbörjar vi vår resa till Grekland. Vi har hyrt en minibuss eftersom vi är sex personer som ska åka tillsammans. Sen går flyget från Kastrup tidigt imorgon och det fanns ingen passande tåg. Så vi fick ta bil istället. Sen måste man ju vara i god tid också. Idag fixar vi de sista grejerna. Köper in lite saker, som alvedon, krämer och sånt.

Båda barnen sover lunch just nu. Jag ska börja städa och plocka fram lite saker som ska packas ner. Medans jag gör det bjuder jag på en låt som får mig att drömma mig bort till Grekland! =)

Göteborg bildbomb!!

Göteborg var helt underbart! Vi hade jätte trevligt. Vi gick på Liseberg och åkte en massa karuseller. Fast vi blev helt slutkörda och var inte alls lika pigga och galna som man var för några år sedan. Har vi blivit för gammla eller?!! Haha! Eller är det för att vi har fått barn som tröttar ut oss?! =)

Vi åt på fin fina resturanger varje kväll och njöt av sällskapet av att vara bara vi två. =) Sista dagen tillbringade vi i Nordstan och shoppade upp nån tusenlapp. Lite nya kläder, skor och en ny bikini blev det.

Vårt lilla rum som vi hyrde, ganska fräsch.
Man fick bädda själva dock. Syns det att jag jobbar på ett hotell?! ;o)

Efter första resturangbesöket gick vi ner till hamnen och myste.

Göteborgs hjulet, som vi aldrig fick tid att åka tyvärr.

Solnedgång i hamnen

Trötta vi! <3

We´ll never let you apart, for you´re always in our hearts...

Utsikten från Parishjulet, Balder åkte vi med två gånger och fick med oss ett fult och pinsamt kort som jag inte tänker lägga upp här! Haha!

Det är varmt!!

Årets varmaste dag idag kan jag tänka mig och jag har jobbat till 14.00. Så där lagom kul att jobba när det är så här varmt. Har jobbat sen vi kom hem från Göteborg, varit sjuk en dag dock, och ska jobba t.o.m måndag. Så himmla segt. Men sen är jag ledig och på torsdag bär det av till Grekland för semester där en vecka. =) Det ser vi fram emot, inte allra minst Tindra. Hon tjatar om att få flyga flygplan till grekland varje dag nu. Hehe!

Har inte haft tid att blogga, känns som tiden inte räcker till för att blogga varje dag nu för tiden. Sen efter vi kommer hem från Grekland är det bara en massa jobb för min del. Så det kommer nog inte bli mycket mer tid för detta tyvärr. Man har inte den tiden längre.

Just nu sitter jag, M och sebbe och kollar på fotboll, eller ja.. Jag sitter med den bärbara istället. =)