Semester..

Vi har haft några underbara veckor med lite "sommarlov", där både jag och M varit lediga. Förra veckan fick jag dock hoppa in några extradagar på jobbet, blev fem dagar totalt. Men du drar både mitt och Ms scheman igång på riktigt. Kommer jobba fem/sex dagar i veckan fram till vecka 34. Sen har jag ca två veckor skulle jag tro innan jag börjar skolan. I söndags åkte vi ner en tripp till Skåne. Bodde hos Jörgen och Kamilla och barnen tyckte det var super kul att leka med Amelia och Oliver. Vi hade helt underbart väder! Spenderade en dag på Tosselilla och en halvdag i Ystad. Superkul att få kommer hem till mina hemtrakter igen! Var några år sedan sist nu.
 
Föresten blir nog inget utomlandsresande i sommar för oss. Vi har inget planerat iaf. Jag skrev ju innan om Zambia. Men hela resan och alla andra extrakostnader runt omkring blev för dyrt förr oss. Och vi vet fortfarande inte hur det blir med jobb för M i höst. Ett exempel på utgifterna i Zambia resan var att safarin kostade ca 5000/person. Under en av bröllopsfesterna ska man ha speciella indiska kläder. Ms föräldrar berättade att deras kläder kostade ca 1500/person.. Den totala kostnaden på en vecka skulle sluta på ca 70 000 för oss. Känns inte jätte kul att missa den här chansen att uppleva ett bröllop i hjärtat av Afrika. Men så här i efterhand kan jag känna att det kanske var bäst att inte åka ändå. I Luusaka (Zambias huvudstad) har var fjärde person HIV. Man måste äta malariatabletter varje dag, som man kan få väldigt jobbiga bieffekter av. Jag tror inte att det hade varit så lyckat att dra med sig två små barn dit pga detta.. Nåja..
 
Vi får se vad som händer. Kanske tar en restresa innan skolan börjar eller så sparar vi till en resa i början på nästa år, lagom tills jag tagit examen. Vi är lite sugna på Hawaii eller Florida igen... Men vi får se.. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0