Hektisk dag!

Shiiit! Det är första gången jag sitter ner idag och jag nästan skakar så stressad jag känner mig. Men nu ska jag försöka koppla av och stressa ner mig. Var ju på jobbet idag till två, sedan fikade vi på äppelpaj och vaniljglass då någon hade fyllt år. =) Efter det sprang jag ner med två svarta sopsäckar med pant som vi fått in på jobbet. Sen snabbt med bussen hem för vi skulle tvätta vid tre. Sen har jag hållt på att tvätta nu till sju.

Mellan rundorna ner till tvättstugan har jag donat med en massa andra saker. Jag har handtvättat allt som ska handtvättats inklusive våra soffkuddar. Jag la ut all studentlitteratur på blocket som jag känner att jag inte längre vill eller behöver ha. Två stycken har redan hör av sig, det går snabbt! Jag har skrivit ner alla frågor som jag ska ställa till min VFU-lärare imorgon. Vi har kollat igenom ekonomin för att räkna ut hur mycket jag kan ta med mig till ullared, sen ringde vi Ms mamma för att planera ullared. Sen har jag lagat mat.. Puuh!

Det låter kanske inte som jätte mycket. Men samtidigt som jag har gjort allt detta har jag varit mamma också. Tröstat barnen när dem har slagit sig, bytat bajsblöja, gjort iordning fika, tvättat av dem, satt på en film åt dem, målat med dem, skällt på dem när dem har bråkat osv osv...


Tindra med hennes "bebis"



Och Mille med han vovve.. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0