Att intervjua en tvååring...

Kom hem för en stund sedan. Var på universitetet för en seminarie mellan ett och tre. Sedan var bussen jätte försenad, så var inte hemma förens nu vid fyra. Helt sjukt att det ska ta en timme att komma hem, och då bor man liksom ändå i stan! Aja nog om de!

Usch jag känner mig helt snurrig på det här temaarbetet som vi ska jobba med nu och under tiden vi är vår VFU (praktik). Denna vecka ska vi intervjua ett eller flera barn om vårt valda tema (jag har tema hundar). Grejen är att jag har tvååringar, och samtliga barn utom en pojke pratar ett annat språk hemma. Så detta kommer verkligen bli en klurig uppgift! Jag ska nog använda mig av bilder av olika slag som barnen får peka på och därefter utgå från vad barnet verkar vara intresserad av..



Tänkte iallafall att barnen skulle få färglägga sina egna hundar som jag skriver ut från datorn i mallar.
Och att vi sedan diskuterar olika färger...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0