Mors lille Olle...

Igår hade vi en riktigt trevlig dag och kväll! Först gick jag, M och barnen ner till sjön och badade och solade. Sedan kom Pelle, Letti och deras son Casper och se John. Vi satt vid sjön en bra stund, hade med oss fika och barnen lekte. Sedan bestämde vi oss för att grilla lite. Köpte en massa gott och hade riktigt trevligt! Magda och Fredde kom också. =)

Idag vaknade vi sent, det blev lite sent för både oss och barnen igårkväll. Det har varit strålande väder idag också. Jag frågade barnen vad dem ville hitta på idag. Och då svarade båda barnen att dem ville till skogen och plocka blåbär. Sagt och gjort! Vi bor ju granne med skogen och jag har sätt att det har funnits blåbärsbuskar lite här och där. Men inte trodde jag att det skulle finnas så mycket blåbär!! Vi plockade inte helhjärtat med fick ändå ihop till nästan en hel liten hink. Sen lyckades vi hitta hallon också, fast dock inte lika många. Vi ska ut flera gånger och plocka mer! =)

Just nu står det en hallon och blåbärspaj i ugnen. Mums!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0