Min första lediga dag...

Idag har det varit min första lediga dag på en vecka. Har jobbat extremt mycket dem här två senaste veckorna med bara två lediga dagar totalt. Jobbade nu sex dagar i rad sist, sen ledig idag och jobba torsdag och fredag igen. Sen har jag bara helgen på mig att vila upp mig innan skolan börjar.

Den här veckan har vi inskolat Tindra på hennes nya avdelning. Mille går ju kvar på samma. Allt har gått väldigt bra. M var bara med första dagen, sen har båda barnen gått själva. Idag gick dem klockan 10.00-14.00. Mellan dem fyra timmarna hann vi ringa ett par ärenden, fixa inkomstanmälan till dagiset, pluggat, duschat, plocka iordning i lägenhetenosv.

Efter vi hämtade barnen åkte vi ner till stan, M skulle in i stan på ett ärende, så jag och barnen gick till Linnéparken och lekte på lekplatsen där. Båda barnen sprang omkring som två vildar och bara skrek. Som dem aldrig hade varit på en lekplats förut.. Haha!

Nu står maten på spisen och chokladbollar i kylen till efterrätt. Dock kom Tindra och Mille nyss ut från köket fullt med pärsocker och choklad runt deras munnar.. Hrrm! Dem hade proppat i sig alla chokladbollar utom tre på en liten tallrik. Vilka tjuvar alltså!!



Gungar



Tittut!



En konstig fågel...



Mille rider på katten(?)



Åker karusell!



Wiee!!



Leker med sanden...



En liten damm vi hittade...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0