Grekland del 1, Stranden...

Jag har knappt skrivit om Grekland eller vad vi gjorde där här på bloggen. Skäms på mig! Men jag har haft fullt upp sen vi kom hem. Har jobbat nu två dagar i rad, sen ska jag jobba imorgn också. Men jag måste ju berätta lite om vad vi har gjort! jag delar upp vår greklandresa i olika delar så det inte blir för mycket på samma gång..

Kanske ska till en börja med nämna att Ms farfar hade åkt ner till grekland bara några dagar innan oss, (han skulle vara där samtidigt som oss) andra dagen han är där ramlar han och bryter lårbenet. Vilket gör att han hamnar på en sjukhus 5 mil från Paralio Astros. Så det blev två dagar som vi åkte dit och besökte honom. Han fick ambulansflyg tillbaks till England nu och har opererats och mår bra! Så de första dagarna i Grekland var stämningen lite tryggd pågrund av detta.

De flesta dagarna spenderade vi på stranden. Det var ett par riktigt varma dagar med 55 grader i solen. Helt sjukt, det gick knappt och ligga på stranden utan man var tvungen att vara i vattnet. Båda barnen var som små fiskar. Mille var till en början lite försiktig men framåt de sista dagarna blev han lika galen som Tindra. Båda barnen bara gick ut i vattnet med sina badringar och struntade i om dem bottnade eller inte. Tindre lärde sig att "snurra" med sin badring också utan att nudda sanden, vilket hon tillbringade de sista dagarna åt. Jag fick en luftmadrass som jag flöt omkring med och M fick privatlektioner i vindsurfing av en av dem som bodde på campingen...

Så här får ni lite strandbilder:


Mille chillar i skuggen och äter chips...



Tindra gör detsamma! =)



Mille påväg in från ett dopp...



Konstig sten som det fanns fullt av i vattnet...



Tindra ligger och flyter...



Klart vatten...



Barnen Leker med alla deras badleksaker som dem fick av Manos...



Matthias vindsurfar...



Hela familjen är ute och flyter...



Det är väldigt ansträngande att ligga på stranden och inte göra någonting!

Kommentarer
Postat av: emma

hej, hur länge hade du och M varit tillsammans när ni fick Tindra?

2011-08-12 @ 11:10:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0