En snuskig natt på hotellet...

Det har varit en ganska lagom knäpp och kaotisk dag idag. Jobbade idag, och det är ju den där mini-festivalen Rock the Lake här i helgen. Med bl.a. Idol-Erik och Idol-kalle, Alphaville, Fibes oh fibes och några mindre kända band. Alla artister var bokade på vårt hotell. Oh noo! Visst, kul att träffa på kända människor på jobbet. Men detta blev bara för mycket! Jag fick såklart städa på den våning där alla partyprissar bodde.

I början gick det bra, rummen såg inte så farliga ut. I ett av rummen hade de varit fest med 25 pers i. Det första jag ser när jag närmar mig rummet är en naken kille som står gömd bakom ett hörn! Han sticker fram huvudet och tittar lite förvirrande på mig precis som han inte visste vart han var. Han säger hej! Hej? Han frågar hur läget är? Bra? Själv? Han påstår att han mår prima och frågar mig hur mycket klockan är? ehm.. tjugo i nio Han tackar och försvinner in i ett av rummen.

Det tar inte slut där! Korridoren fylls av en massa hårdrockare och en massa tjejer kommer fnissandes ut från rummen med knullrufs, Vad har dom haft för sig? Alla hälsar glatt på mig, förmodligen fullkommligt medvetna om att det är jag som ska städa efter deras skit! KUL! Vissa rum var inte så farliga, men andra var precis tvärtom! Utspill öl, krossade glas, snus överallt, använda kondomer, nerblodade lakan vad bara några av dom trevliga sakerna jag fick ta tag i idag. Är det ens värt det liksom?! Jag var inte jätte glad när jag lämnade jobbet idag. Allt var taget som från en film om ett hårdrocksbands vilda natt på hotellet, fast dagen efter.

Jag är glad att jag inte jobbar imorgon, det väntas se ännu värre ut imorgon. Så imorgon ska jag spendera tid med mina barn istället och dra ner till Ryttartorpet där dom har familjedag. Ska njuta av solen (förmodligen) och mitt fina sällskap med nära och kära och leka med mina barn och se dom skratta. Och självklart skänka en tanke till mina stakars arbetskamrater som jobbar imorgon. =)

Har även fått en massa inside-skvaller om Idol-Calle. Han är inte så oskyldig som man tror! ;oP


Kommentarer
Postat av: magdalena

uscha, haha, hoppas ni får använda handskar på jobbet?=)



PUSS bästa vän!

2010-05-23 @ 20:40:50
URL: http://maaagda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0