Vaccination eller inte?!

Nu kommer ett långt inlägg, jag varnar er. Och detta är endast mina åsikter och refflektioner och jag påstår att inget är rätt eller fel.

Det är så himmla mycket skriverier och alla pratar om vaccinationen av Svininfluensan nu. Jag får höra en massa varje dag. Jag har varit väldigt anti om att vaccinera mig mot svininfuensa. Jag ogillar att ta en massa kemiska och konstiga ämnen i min kropp. Jag tar knappt alvedon när jag blir sjuk liksom. Vet inte varför men det känns som min kropp och mitt imunförsvar blir bättre om jag inte proppar mig full med en massa kemiska piller.

Jag är inte så insatt i allt detta med svininfluensan att göra. Men det är väl totalt 7 stycken, (vad jag har hört ,alla säger olika) som har dött hittills i Svininfluensan och alla har haft någon annan bakåtliggande sjukdom/orsak, eller som den mannen som dog sist dog av en hjärtattack när han hade Svininfluensan. Jag tycker inte man kan gå ut med att han dog av Svininfluensan, han dog ju av en hjärtattack! Vem vet, han kanske hade fått hjärtattaken även fast han inte hade haft Svininfluensan. Hur många är det som har haft Svininflueansan totalt då?! Jag läste på Smittskyddsindtitutets hemsida att SMI beräknar att mellan 150 000 och 390 000 personer har haft den nya influensan i Sverige sedan vecka 38. Dock är inte alla fall rapporterade. 

Media har förstorat upp allt det här med Svininfluensan alldeles för mycket och folk har blivit uppskrämda! Varje år drappas vi av en ny influensaperiod, och vi har aldrig, jag upprepar ALDRIG vaccinerat oss mot det då. Trots att Svininfluensan är en mildare sorts influensa. Den är mer smittsam bara. Tack vare att median har förstorat upp det hela går helt plötsligt folk och vaccinerar sig. I den vanliga infuensan dör varje år mellan 1000-2000 personer. Det är inget vi har gått och oroat oss för, och varför inte det?! Jo, media har inte förstorat upp det!

Senast läste jag att nu har dom godkänt att alla barn från 6 månader och uppåt nu även får vaccinera sig. Men vaccinet innehåller ägg, så vad hjälper det oss. Tindra är äggallergiker så hon kan ändå inte vaccinera sig. Barn har fått åka ambulans in till akuten pga vaccinet och folk har även dött?!! 5 stycken har dött bara några dagar efter dom tog vaccinet, dock kan man inte fastslå att det var just pga vaccinet men ändå.

Jag har till och med hört om ett fall där en kvinna i Umeå vaccinerade sig men ändå fick Svininfluensan.

Nä, jag tänker då inte vaccinera sig, vi har inte gjort det förr så varför ska vi göra det nu.. 



Vad har ni för tankar kring Svininfluensan och vaccinationen mot den? Skriv av er! =) 


Kommentarer
Postat av: mia

jag håller faktiskt med dig helt och hållet.



Jag var väldigt emot den här vaccinationen innan, sen när man läste om den treåringen som dog så blev jag orolig.. Och då tänkte jag att barn under tre borde få ta spruta också. Men nu vet jag inte.. Jag har en länk på min blogg, där det står om kvicksilvret i vaccinet. Det kan orsaka allvarliga skador på barn och foster. Även vuxna.



Det förra svininfluensavaccinet orsakade förlamningar. Visserligen är sammansättningen annorlunda nu men samma risk kvarstår.



Jag har nu bestämt mig för att avstå vaccinet helt och hållet. Varken jag eller mina barn ska ta det. Det skyddar ändå bara upp till 80%, och så tar det nån vecka innan vaccinet verkar. Tänk så skulle jag gå och vaccinera mig och bli sjuk i nån dag, och sen gå och smittas av själva influensan nån dag efter det.. Onödigt att vara sjuk två gånger. :)



Hade media rapporterat in alla dödsfall av den vanliga influensan så skulle folk vara mer rädd för den..

2009-11-14 @ 10:25:48
URL: http://miakurtsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0