Ny vecka, nya tag..

Idag är det Måndag och början av en ny vecka, och jag känner mig faktiskt mycket piggare måste jag säga. Det har varit en intensiv helg och sena kvällar. Natten till idag var extra jobbig, Milian har nämligen blivit dunder förkyld. Han var så täppt i näsan att han knappt kunde andas och klöktes flera gånger. Usch, så hemskt det var! Jag fick ligga och hålla honom i upprätt ställning under hela natten. Inga näsdroppar hade vi hemma heller, så himmla typiskt!

Så idag var det att palla upp vår lilla familj vid åtta, äta frukost för att göra oss iordning för att ta bussen ner till stan vid tio. Mötte upp min mamma som skulle fixa sin mobil. Sen shoppades det lite kläder, och sen in på apoteket och köpa näsdroppar. Så nu är vi laddade inför nästa natt.

Milian är inte lika täppt under dagarna, men det är kvällarna och nätterna som är som jobbigast. Stackaren!

Idag vid åtta kommer iallafall M hem igen. Vi har saknat honom hela familjen. Ska ner till affären sen i eftermiddag och se om jag kan hitta någon litet till honom. Det var ju farsdag igår, så det är klart att han måste få något litet. =)

Båda barnen ligger just nu och sover, men ska väcka dom snart, iallafall Tindra. För vi ska äta pannkakor till lunch alldeles strax. Gott!


Rosa/röd Tunika från Lindex 89.90 kr på rean
Röda Byxor från Lindex 99 kr på rean
Svart velurtunika från Lindex 149 kr
Mönstrad Tröja från Polarn o. Pyret 145 kr
Röd/vit randig Tröja från Polarn o. Pyret 175 kr
Mörkblå Vintermössa från Kapp Ahl 49.50 kr


Kommentarer
Postat av: Therese

Hejsan! Tänkte bara tipsa om att man kan göra egna näsdroppar hemma ...för de lyckas ju alltid vara slut när lill kottarna behöver dom :-)



1 dl vatten och 1 kryddmått salt blandas.(kokande vatten så det löses upp) låt svalna o sedan "skjuter" man upp i näsan med pipett eller en medicin spruta!

2009-11-09 @ 21:01:58
Postat av: Sarah

Javisst är det så. =) Åh men vad bra! Tack för tipset!

2009-11-09 @ 21:27:42
URL: http://lillsaraah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0