Våren var är du?!..

Fick världens chock när jag vaknade i morse vid fyra och skulle amma Milian. Det var fullt med snö ute och näst intill snöstorm! ÅÅh! Jag som trodde att våren var här för att stanna...

Det är en lugn dag hos oss igen, eller lugn och lugn. Båda barnen har varit lite gnälliga idag, Milian har velat ha mat varannan timme ungefär och Tindra har varit busig och gått och dragit ner all vår tvätt som hänger på tork hela tiden och massa andra små hyss. När man äntligen fått henne lugn och ska sätta sig ner för att pusta ut börjar lillkillen att gråta..Men det är väl en helt vanlig dag i småbarnsfamiljen. Håller på och små röjer lite just nu. Vi hade köpt sånna låd- och skåplås åt våra köksluckor, men dom jädrans skruvarna går inte att skruva in i dom. Störande! Vi skulle verkligen behöva få dom påsatta för Tindra går och drar ut precis allt vi har i luckorna! Jag är extremt godissugen, har varit det sen jag födde den lille och jag tror att det är för att jag ammar. Någon som känner igen det? Funderar på om jag skulle baka något, vi har ju inget sött här hemma..

Jag hoppas att ni inte missade Tonårsliv igår på tvn. Det handlar om tre tjejer som är 18 år med helt olika liv. En är anorektiker, en har dysleksi och den tredje är tonårsmamma. Sänds måndagar klockan 21.30 på ettan. Ganska bra faktiskt, men mest intressant att följa mamman, som för övrigt har en egen blogg här på blogg.se. http://moncans.blogg.se/ 

Så här har vår dag sett ut:


Myser med nallen...



Lillfian...



Sitter och leker med sin nya leksak som hon fick av oss..



Och lillebror bara sover..

Kommentarer
Postat av: Mia

Hej =)

Jaa det är så otroligt mysigt med liten bebis igen =)

Ja än sålänge går det ju rätt bra, hoppas att det inte blir nån svartsjuka senare.

Vi fick ligga på bb, eftersom han var 4 veckor för tidig så klassas han som prematur så då ville de ha lite extra koll. och så fick han ju gulsot så han fick sola lite. du låg på patienthotellet eller?

2009-03-24 @ 22:26:43
URL: http://theo070723.blogg.se/
Postat av: kamilla

Va kul.. Jörgen ringer dig en dag denna veckan tror jag, så kan vi bestämma något..

Ja, amelia lär sig så mkt var dag, har börjat krypa lite så smått, äter mer riktig mat nu, bara välling på kvällen.

ha det bra

2009-03-24 @ 22:45:51
URL: http://kammisen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0