Mjölkstockning! =(

Sitter här och är astrött! Igår kväll under kalaset började jag må sämre och sämre, hade huvudvärk och kände att det spännde i det ena brösten. Och mycket riktigt, jag har fått mjölkstockning igen, och fyy fasen vad det gör ont och är jobbigt! Fick ju det förra gången med Tindra också och det var ett helvete. Jag låg med 40 graders feber i nästan en hel vecka och mådde skit!

Igår hade jag 39.5 och kunde knappt röra mig så ont jag hade i det ena bröstet. Det var svullet till dubbla storlek typ och stenhårt på högra sidan. Men idag är det faktiskt mycket bättre, men det blev bara två timmars sömn inatt, för att jag var tvungen att pumpa ut mjölk varannan timme, så jag är ganska seg idag! Han kan ammas från både brösten nu iaf! Och både känns bra och mjuka nu. Så förhoppningsvisst lyckas jag hålla mig borta från mjölkstockning resten av tiden jag ammar.

M har tagit ut sina 10 dagars pappaledighet nu iaf, så han är hemma och hjälper mig. Och idag kom mamma och hon är iväg med Tindra och skulle hälsa på en kompis. Och ikväll kommer mina syskon också så ska Tindra få lite mer presenter. Lillgubben (som fortfarande inte har något namn, Jag får PANIK!) ligger och sover sött i vår säng, mätt och nöjd så jag ska värma vetekudden och lägga mig brevid honom nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0