Busiga Milian...

Jag ammade Milian för en liten stund sedan och sover nu. M och Tindra har tagit bilen till City Gross och handlat, så nu har jag tid en liten stund att sitta här. =) Idag hade vi ju hembesök av Bitte och det gick bra. Det var typ samma prat som med Tindra och i stort sätt samma broshyrer och grejer. Vi vägde Milian och han har gått upp 50 g sen i fredags och det var ju bra. Vi ska ner till BVC på fredag klockan 10.40 och väga honom igen. Ammningen är okej, det gör fortfarande så förbannat ont när han tar tag och bröstvårtorna har inte läkt ännu. Men han tar iaf tag bra jämfört med Tindra. Och min mjölk har börtaj rinna till riktigt bra nu också.

Det är en del som händer nu dagarna framöver:
Imorgon (Torsdag):
Ska vi hem till Ms föräldrar och hälsa på sen på kvällen kommer mamma och Daniel och ska hjälpa oss sätta upp vår plasmatv på väggen.
Fredag: Ska vi till BVC sen kommer mamma och ska vara här hela helgen.
Lördag: Ska vi "festa" till det lite med porterstek och annat gott och kolla på melodifestivalen
Söndag: Ska vi förhoppningsvisst bara slappa.. =)


Idag har Milian varit busig! =) Imorse efter vi hade badat Tindra så lekte hon lugnt på golvet medans jag bytade blöja på Milian. Och helt plötsligt precis innan jag skulle sätta på honom blöjan börjar han kissa och det kom värsta strålen rakt upp mot mig, jag är ganska snabb och flyttar mig åt sidan. Och istället för att träffa mig så träffar det rakt ner på Tindra. Jag skriker till och flyttar på Tindra som blev jätte ledsen. Stackaren!
Och sen när vi skulle väga honom idag när Bitte var här så kissade han också rätt fram på köksbordet. Haha! =)

Kommentarer
Postat av: Wictoria - Mamma till sebastian

Hahahaha! :D Ja så är det med pojkar, dom bara kissar rätt ut!

2009-03-11 @ 22:10:12
URL: http://wictooria.blogg.se/
Postat av: Louise - Tindras mamma

=O du är den enda typ som tycker det utom jag=) haha, jaa han är den finaste som finns=) och hans röst.. åh jag älskar honom.. hehe han har vinkat till mej =)=)

2009-03-12 @ 07:02:14
URL: http://tindrissmamma.blogg.se/
Postat av: Mia

Theo kissade ner bvc-sköterskan ett antal gånger =) mig har aldrig "träffat" =)

2009-03-12 @ 08:24:28
URL: http://theo070723.blogg.se/
Postat av: Isabelle

haha//isabelle

2009-03-12 @ 15:08:12
Postat av: rebecka

hahahaha:)//rebecka

2009-03-30 @ 18:16:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0