Bus och lek...

Idag låg vi och mös länge i sängen, vi gick inte upp förrens vid tio. Vi åt frukost och Tindra var nog ganska hungrig, för hon åt mer frukost än både mig och M. Haha! Vårt lilla matvrak! Halv två var jag nere på BVC med Milian för tillväxtkontroll. Tindra fick vara hemma hos M så länge. Han väger nu 3974 g, och har alltså gått upp 334g på tio dagar och det är ju skit bra! Han har gått om sin födelsevikt nu och det var ju bra det! Jag slipper oroa mig för om att han får tillräckligt i sig. Han hade också växt 1,5 cm och är nu 55 cm lång. Och det märks i kläderna nu. Han har ju växt ifrån storlek 50 och har nu strl 56 och han är nu 22 dagar gammal. Han växer så det knakar! =) Huvudomfång var 36.6 cm. Tänk om 9 dagar så är han redan en månad. Tiden går för fort tycker jag!!

Efter BVC stack vi hem och jag lagade mat. Fiskpinnar med potatismos och Tindra fick smaka, och det tyckte hon om. Vid tre kom Frida och Tuva på besök och dom har varit här hela dagen i stort sett, stack hem nu vid halv sju. Så dom har lekt och busat en massa. Och idag var Tindra lite tuffare, hon har ju nästan varit rädd för Tuva dom senaste två gångerna dom har lekt. För att Tuva har varit lite vild och galen, men nu var Tindra lika galen så det gick ju fint den här gången. Haha! =) Så nu har jag och M kollat på unga mödrar och nu håller jag på med maten. Tindra börjar bli trött och kommer nog snart att somna.

BB-fotografen ringde mig innan ikväll också. På måndag klockan 14.00 ska vi fotograferas och kommer alltså att hamna i smålandsposten inom en snar framtid. =) Håll utkick! Hehe!


Här leks det för fullt!



Lilla Tuva. =)



Mammas sötnos!



Det är kul att gå omkring med mammas skor.. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0