Nya allergier vid graviditet?!

Jag är nickelallergiker och alltid när jag rakar mina ben med den sylvassa rakbladet som inne håller nickel såklart, börjar det klia ilsket på mina ben och jag får kämpa för att inte klia hål på dom. Under mina graviditeter har jag dock inte kännt av så mycket av min nickelallergi, graviditet gör många skumma saker med din kropp. För min del har det påvärkats på så sätt att jag har blivit allergisk mot en massa saker som jag aldrig har varit allergiskt mot förr. Min senaste graviditet med Milian gjorde att min pollenallergi upphörde helt, iaf detta året. Vi får se hur det blir nästa...

Iaf, nu har mina nickelallergi besvär kommit tillbaka och mina stackars ben ser inte alls roliga ut. Detta måste åtgärdas! Så igår när vi var och handlade köpte jag med mig Veet hårborttagningsmedel och en gummiaktig rakhyvel liknande grej. 80 spänn kostade det, men vill man bli fin får man punga ut cash brukar det väl heta?! Nu hoppas jag på fina och släta ben utan några rivsår från en irriterad tvåbarns morsa. Det ska väl fungera?!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0