Resumé av 2008!

JANUARI:
Det nya året firades i vår gammla lägenhet på Vänortsvägen med några nära och kära. Jag var gravid och gick in i 6:e månaden och jobbade mina sista dagar på Hotellet som städerska. Min mormor gick bort den 9:e Januari och året började väldigt dåligt! Jag kände av panik för att vi fortfarande inte hade fixat något inför ankomsten av vår lilla prinsessa! (Alltid ute lika sent!) M firade sin 22 års födelsedag. Vi började i en föräldragrupp och fick många goda kontakter som fortfarande hålls. =)

FEBRUARI:
Den 1:e Februari begravdes min mormor nere i Ystad, jobbigaste resan i mitt liv. Inte nog med att man var tvungen att sitta ner i en bil 40 mil fram och tillbaka när man var höggravid, det var då alla tårar kom! Jag slutade jobba helt! Det var denna månaden vi både åkte till Ikea och köpte alla saker inför bebben, och fixade vagnen. Nu var allt fixat! Den 15:e Februari skrev jag mitt första inlägg här på min blogg! =) Nu fick även ni följa min resa påväg mot att bli mamma!

MARS:
Den 8:e Mars på morgonen när jag skulle gå på toaletten gick mitt vatten! M hade festat hela natten dagen innan och var jätte bakis och fattade ingenting! Den 9:e Mars var den bästa dagen i mitt liv, då föddes min lilla dotter i vecka 38+3. En helt fantastisk upplevelse. Tindra skulle hon heta! =) Spenderade två dagar på BB, sedan började den underbara resan! Dom närmaste dagarna låg vi och mös i sängen tillsammans med vår underverk. Vi fick mycket besök och alla var helt förtjusta i vår lilla prinsessa! Påsken firades och nu hade hela släkten sett henne. Amningen gick sådär, hade ont och allt kändes så jobbigt!

APRIL:
Nu närmade sig våren sakta men säkert. Tindra blev en månad och April månad gick fort förbi med en massa besök på BVC, prommenader i vårsolen, besök från vänner och släktingar och mys med vår lilla dotter såklart. Den 21:e April firade jag och M två år tillsammans. Det firades lungt hemma med mys i soffan med en film och gottis. =) Jag fortsatte att kämpa med amningen och pumpade ut mjölk för fullt, fick mjölkstockning och feber. I samma veva bestämmde jag mig för att sluta amma Tindra och hon fick ersättning istället. Valborg firades i Rottne med mamma och syskonen.

MAJ:
Nu var våren här på allvar och jag hade ett helvete tack vare min pollenallergi! Denna månad bjöds också på en massa soliga prommenader, besök på BVC, vi grillade en del och jag började på Babymassage. Jag firade min första Morsdag och fick fina presenter från min söta dotter. M jobbade som jordgubbsleverantör och vi åt jordgubbar i stort sätt varje dag! =) Den 31: Maj döptes Tindra i Växjö Domkyrka. Hennes faddrar blev Lennarth (Ms morbror), Rasmus (min bror) och Alexander (Alle, en gemensam kompis).

JUNI:
Den här månaden spenderades mycket ute i det varma sommarvädret. Prommenader till stan, träffade andra unga mammor, besök på BVC, Babymassage, vi hejjade också på Sverige i fotbolls Em! Midsommaren firades i Rottne med gårdsfest och det var riktigt kul! Min gammla barndomsvän från Ystad var och hälsade på över en dag och det var hur trevligt som helst och träffa henne igen! =) I slutet på månaden fick Tindra smaka på sin första smakportion av potatis- och majspuré. Det gillade hon! Vi besökte även badhuset här i Växjö tillsammans med Nicole och hennes jämnåriga son Thilian. Det var även i slutet på den här månaden som jag fick reda på att jag var gravid igen! =)

JULI:
Vi var och kollade på en 4:a på Hovshaga, dagen efter fick vi reda på att lägenheten var vår. Den första september var flytten! Tindra var nu 4 månader och gjorde sitt första tappra försök till att ta sig framåt, hon började åla sig framåt. Två tänder tittade fram i Tindras mun och nu fick man hålla fingrana borta! Vi var nere vid Arabybadet och Tindra fick känna på vattnet för första gången, vi var på Allsång nere i Linneparken och hade picknick. Det var i denna månad Tindra fick sina jobbiga utslag och eksem!

AUGUSTI:
Den 1:e Augusti åkte jag, Tindra och mamma till Grönskåra för att besöka våra gammla vänner där. Vi spelade kubb, grillade, gick en runda med barnvagnen och hade det jätte trevligt! Tindras utslag försvann inte, dom trodde hon var allergisk mot mjölk. Fick börja ge henne Semper Profylac som kostade skjortan! Jag åkte ner till ystad och fick gå på konsert och se Europe, Bonafide och Deep Purple!! Va med mamma på Rix FM festivalen här i Växjö. Vi åkte till Ikea och inköpte nya möbler till den nya lägenheten och vi köpte en ny sittvagn åt Tindra på baby & kids.

SEPTEMBER:
Den 1:e September flyttade vi
och jag var tvungen att ta en paus från bloggen. Denna månad hände det en massa; jag fyllde 21 år, Ms morfar gick bort, vi var på begravning i Värnamo och gravsättning i jämshög, vi fick reda på att Tindra inte var allergisk mot mjölk utan mot katter och ägg vilket gjorde att vi fick göra oss av med våra två små katter, Tindra började krypa, kunde sitta upp själv och ställa sig upp mot saker. Men den största nyheten av allt var att jag "gick ut" med att jag var gravid igen här på bloggen! Den 30:e september fick vi se vårt underverk på Ultraljud för första gången.

OKTOBER:
Jag var på mammaträff och umgicks ganska mycket med Frida och hennes dotter Tuva som är två veckor äldra än Tindra. =) Tindra lärde sig nu att gå med stöd och hon är i den bästa perioden med an massa skratt, lek och bus! =) Då vi inte firade min födelsedag firades den nu i denna månad istället med Langoskväll hemma i Rottne med nära och kära. Vädret blev sämre och vi spenderade många kvällar med att bara mysa framför tvn. Jag gick in i månad 6 och började nu redan att känna av jobbiga sammandragningar.

NOVEMBER:
Tindra växer och rymmer nu storlek 74 i kläderna, vi spenderade många lekdagar tillsammans med Frida och Tuva. Tindra började sova hela nätterna själv i sin egen säng och säger nu både "mama" och "papa". Jag, mamma och hennes arbetskamrat var på Ullared och shoppade lite julklappar och annat behövligt. Första snön kom och jag började längta till Julen! Jag klippte mig hos frisören och färgade håret svart igen.

DECEMBER:
December inleddes med julskyltning och julkonsert i Domkyrkan, jag gick in i 7:e månaden och mina sammandragningar lugnade ner sig lite beroende på hur mycket jag vilade. Vi klädde granen både här hemma och hemma hos mamma, bakade en massa julgodis, pepparkakor och lussebullar och annat julstök. Den 23:e var vi på vårt andra ultraljud och allt såg bra ut! =) Julafton firades i Rottne, Juldagen i Växjö och i mellandagarna åkte jag ner till Olofström och firade jul där. Nyårsafton firades lungt hemma hos oss med Frida, Victor och Tuva. Ett bra slut på 2008!!


Vi hoppas att 2009 kommer att vara minst lika minnesvärt som 2008 har varit!

Kommentarer
Postat av: L O O

har du sett Bring it on-all or nothing?

2009-01-04 @ 19:33:31
URL: http://loem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0