Ge mig järn!!

Ja, idag har vi varit iväg som sagt. På City Gross handlade jag en massa järnrika grejer som jag måste få i mig nu. Min barnmorska ringde ju igår och sa att hon rekomenderar mig att jag skulle läggas in på dropp. Det är ganska dyrt, ca 900 kr per gång, och vi kom överens om att jag skulle försöka ändra min kost och ta mina järntabletter som vanligt och sen ska vi ses på tisdag och ta nya prover. Har inte mitt blodvärde gått upp då, så har jag inte så mycket val. Annars kan jag få väldigt hög infektionsrisk efter födslen och kommer nog inte må så bra eller ha ork till någonting. Pust!

Vi var hemma till fem och beställde en pizza med oss hem. Gott! Annars har vi inte gjort så mycket, städat lite, dammsugit hallen. Måste dammsuga varannan dag minst för Tindra går och stoppar minsta lilla sten i munnen. Hon har falkögon! Håller på och tvätta rent alla babysaker nu också. Vi fick aldrig upp sängen idag. Men jag hoppas att vi får upp den snart. Jag vill ha allt klart, så man slipper tänka på det liksom! Vet inte om M skulle vara hemma imorgon också, han ska söka nytt jobb! Både han och jag känner att det inte riktigt funkar med det jobbet han har just nu. Ingen fast lön och allt är på provision, vilket inte alls känns bra. Sen är han ju alltid iväg runt om i Småland och Blekinge. Så vi får se hur det blir med det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0