Kokodil och pickapiga...

Nu sover äntligen båda barnen och jag hinner sitta här en stund innan jag måste gå och lägga mig. Jag jobbar imorgon och hela helgen. Extra pengar behövs så det är bara bra! =) Tindra utvecklas så snabbt i talet. Hon lär sig nya ord varje dag. Hon har börjat säga fler och fler två-ords-meningar också som t.ex "Mamma bajs", "Mer dricka". Några av hennes nya ord är:

Gosa
Krokodil
- Kokodil
Nyckelpiga - pickapiga
Mobil - Mmbil
Mer - Mee
Borta
Bil
Färdig
- Fäädi
Dricka
- Dicka
Kex
Busa
Detektiv
- Detetiv
Kock




Finns så många fler men där är et utval av dom som hon säger mest. Det är så sött! Varje gång vi äter och när hon är färdig säger hon "Fäädi" och skjuter ifrån sig tallriken, och vill hon ha mer. Pekar hon mot maten och säger: "Mee!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0