Tillbaka!!

Nu är jag äntligen tillbaka efter över tre veckors bloggpaus. Det har varit så himmla mycket nu dom senaste veckorna, och vi har inte äns skaffat internet förrens igårkväll. Tänkte bara dra igenom lite snabbt vad som har hänt:

* Vi flyttade ju den 1:e september och vi har nästan kommit iordning med allt. Det är bara arbetsrummet som ska omtappeseras nu nån dag denna vecka förhoppningsvisst. Vi stormtrivs i den nya lägenheten och Tindra har fått ett eget rum och det funkar jätte bra. Igår sov hon där själv ända fram till sju. Tänkte jag skulle ta lite kort när allt är färdigt så ni får se hur vi bor. =)

* Tindra har varit på ett nytt besök på Barn- och allergiavdelningen. Hon var ju tydligen aldrig allergisk mot mjölk hade blodproverna visat. Så vi fick göra ett nytt sticktest istället och hon är nu allergiskt mot ägg och katt istället. Så vi har nu fått göra oss av med båda katterna. =( Lite synd, men jag ser hellre att hon är allergisk mot det än mjölk. Mjölk finns ju i precis allt. Och läkaren sa ju de att förmodligen kommer hon växa ifrån det iom att hon är så ung nu. Och nu är även all hennes eksem borta, så himmla skönt!

* En mindre rolig sak är att matthias morfar gick bort måndagen efter vi hade flyttat in. =( Så förra helgen var det begravning i värnamo och sedan jordfästning i Jämshög nere i Blekinge. Och Tindra kunde inte följa med, så mamma fick vara barnvakt och för första gången lämnade vi henne ifrån oss i hela två dygn. Det kändes jobbigt, men det hade aldrig funkat att ha med henne. Så vi har varit i Värnamo ganska mycket , hemma hos hans mormor och så.

* Tindra har gjort många framsteg. Förutom att hon ålar sig fram fort som tusan har hon också tagit sina första riktiga krypsteg på knäna, hon kan nu sitta upp en liten stund utan stöd. Och det största framsteget är att hon reser sig upp nu mot allt! Och då menar jag verkligen allt: i sin spjälsäng, mot soffan, mot köksluckorna, stolar, mot gavlen i vår säng, soffbordet m.m. Hon har blivit så otroligt duktig och hon är totalt orädd och slänger sig upp från täckena och kuddarna i vår säng och är helt galen. Hon är en väldigt livad liten bebis med sjukt mycket energi.

Hon har börjat snacka en massa också: GaGaGaMaBaPaPaMaMaGaBaBa.. En massa sånt. =) Hon springer praktiskt taget här hemma i sin gåstol också. Till en början med tyckte hon inte den var så intressant, men nu när vi satte batteri i den och den började spela en massa sånger och ge ljud ifrån sig var den hur kul som helst.



Äh nu orkar jag inte skriva mer, ska lägga in lite bilder senare tänkte jag. Ska bara se om jag hittar sladden för att göra det i den här röran. =)


Och jag lovar nu kommer jag att skriva här varje dag! =)


//S.

Kommentarer
Postat av: Nicole - Thilians mamma

vad kul att hon gjort så många framsteg :D

2008-09-25 @ 22:05:25
URL: http://niicol3e.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0