Mer barnvagnsutrymme på bussar!

Det blev inte något resturang besök iväll. Mamma hade kräkts, antagligen har hon fått en liten sväng av kräksjukan. För grannen va visst med sjuk. Så det var ju lite tråkigt! =( Det blir en lugn kväll hemma med familjen istället, men det kan ju vara trevligt det med.

Föresten igår när jag skulle ta bussen hem från Rottne va det självklart en annan vagn på bussen och jag fick vika ner min och ha i bagaget och Tindra fick sitta i mitt knä. Det kändes inte så säkert, men det var inte mycket till val. Jag tycker bussarna har så dåligt med barvagnsplats. Det är okej med lokalbussarna, för dom går rellativt ofta. Men det behövs mer barnvagnsutrymme i dom långsträckade bussarna! Om det kommer mer än en vagn på bussen får den andra vika ner sin, och det är inte så lätt när man har en liten bebis.

//S.

Kommentarer
Postat av: Nicole - Thilians mamma

man SKA få in två vagnar det får alltid vid i 144 bussarna xp

2008-10-05 @ 03:54:56
URL: http://niicol3e.blogg.se/
Postat av: Linda

Håller med dig om att dom borde ha större utrymme för vagnarna... åker ofta buss mellan vislanda o växjö å där går oftast två vagnar in men på dom lokala kan man få in tre... O man vill ju att barnen ska sitta i vagnen när dom är så små ifall det skulle hända något

2008-10-05 @ 13:14:47
URL: http://mamma0607.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0