Ingen mästerkock kanske...

Den som undrar vad jag vet som inte ni vet, kan ju undra och klura på den lite till. Jag lovar jag ska berätta snart, när tiden är inne. =)

Ms Farfar och Farmor har precis åkt hem. Vi lagade fläskfilé, potatis med Conjac och Kantarellsås till. Jätta gott blev det! Och det var ju tur det. Jag kanske inte är någon mästerkock och när man ska laga mat åt sin sambos farföräldrar första gången vill man ju helst lyckas. Men det blev lyckat som tur var! =) Tindra åt mycket idag. Hon tömde en hel burk med sin favorit puré, Nudlar med grönsaker och skinka. Och sen fick hon smaka en Frutti till efterrätt och det älskade hon verkligen! Tömde den med, mitt lilla matvrak.

Hon sover nu äntligen. Hon har varit igång hela dagen och så fort Ms farföräldrar kom blev hon ännu mer galen och kunde verkligen inte ta det lungt en enda stund. Så nu är hon helt utslagen. =) Ska väcka henne vid sju så hon kan få sin kvällsgröt, om hon inte vaknar innan vill säga.

Ikväll ska vi ta det lungt. Ligga och gotta i oss godis och bara mysa framför tvn.

Ett perfekt mellanmål eller till efterrätt.



 

//S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0