Ang. mina sammandragnigar...

Idag går jag in i vecka 21. =) 19 veckor kvar om han hade tänkt komma på BF iaf. Vi får hoppas att han inte gör det. Blir ju inte alls kul att fira Tindras födelsedag med att ligga inne på förlossningen. Stackars Tindra säger jag bara! Men iaf. Jag mår ganska bra, måste säga att den här graviditeten har inte varit så jobbig som Tindras var, hitills iaf. Jag spydde ju varje dag i nio månader när jag väntade henne. Nu har jag spytt kanske fyra,fem gånger. Är lite yr ibland, men tror det beror på järnbrist. Det var precis samma sak med Tindra. Och sist vi tog blodprov var det precis på gränsen, så kommer att få äta järntabletter sen. =(

Jag har ju redan berättat att jag har haft en del sammandragningar redan, tycker det är väldigt tidigt. När jag väntade Tindra fick jag dom i 7:e månaden ungefär. Igår kväll fick jag väldigt många sammandragningar och molnande värk i korsryggen. Var lite småjobbigt, så jag värmde vetekudden och hade den på, och då gick det över. Men inatt vaknade jag en gång av att jag hade sammandragning. Lite jobbigt! Jag är ju väldigt lättväckt nu för tiden, men tycker ändå att man inte ska vakna av en sammandragning så här tidigt.

Men iaf, ringde Mödravårdcentralen idag och berättade om hur det stod till. Fick en tid till min barnmorska nu på torsdag, så ska prata med henne om det och kolla upp så det inte är några problem. Har haft en del sammandragningar idag också. Det ligger på ca 15-25 sammandragningar per dag just nu. Barnmorskan jag pratade med sa att jag skulle ringa igen om det blev värre och dom började gör ont. Får hoppas att det inte är något, man blir ju lite närvös.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0