Midsommaren..

Igår var en het sjukt stressad dag. M fick ju ett nödsamtal från jobbet, så han va tvungen att köra ett lass med jordgubbar till halmstad och tillbaks. Vilket gjorde att jag var tvungen att ta bussen tio i tolv. Jag hade en halvtimme på mig att slänge i mig frukosten, byta blöja på Tindra och klä henne, ta på mig själv kläder, sminka mig, borsta håret och borsta tänder samt packa allt inför övernattningen. Jag sprang omkring i lägenheten som en yr höna och hade inte äns tid till att svara i telefonen när den ringde. Sen när jag äntligen var färdig, fick jag små jogga ner till stan. Det tar ca 20 min, tänkt er att jobba i 20 minuter med barnvagn som är full lastad. Jag som är så otränad, jag hade håll i hela magen under hela tiden. Men jag hann med bussen iaf. =)

Sen när vi kom fram fick Tindra värsta utbrottet, när hon fick se sig själv i speglen, jag vet inte om det var att hon var yrvaken eller vad det var, men hon blev skit rädd för sig själv när hon såg sig i speglen. Hon var helt otrösbar och skrek säkert i en halvtimme oavbrutet.

Själva midsommarfirandet var jätte lyckat! Det var ju gårdsfest där mamma bor, så alla trevliga grannar var med. Vi va väl upp mot 40 pers skulle jag kunna tro. Vi hade dukat långbord ute och skulle grilla och äta gott! Först plockade vi en massa blommor och grönt och gjorde en egen midsommarstång. Fast det blev aldrig någe dans kring den, vi gjorde annat skoj istället, som spela kubb, sjöng singstar, spelade guitarr hero, och snackade och umgicks. Vi hade tur med vädret också, det kom två skurar under tiden, men var uppehåll under tiden vi satt ute och åt. Solen till och med tittade fram ett tag. Så det var helt klart en lyckad midsommar! =)


Lite bilder från igår:


Fixande med midsommarstången.



The Thelander Family



Midsommarstången



Långbordet



Folk



Lite mer folk



Kubbspelande



Tindra med mormor



Kareoke dags (suddig bild)



"Vi tonåringar"



M var en Guitarr Hero


//S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0