Mysig söndag...

17 februari


Igår va en väldigt lugn dag. Jag och Matthias gick runt i våra myskläder här i lägenheten hela dagen, och gjorde inte så mycket. Vi färgade håret på varanndra. Har gjort ljusblonda slingor i håret nu. Blev ganska bra faktiskt! =) Men fy så ont de gjorde med den där jädrans slingmössan. och Matthias tyckte de va hur kul som helst att plåga mig! :oS hehe!

Barnet rörde sig otroligt mycket igår. "Den" sträcker på sig, så det går ut en stor bula på ena sidan och sticker ut en på andra sidan. Gör ganska ont ibland. Speciellt när bebben sparkar på revbenen. Vilket den har börjat göra ganska ofta nu. Huvudet är ju neråt nu och jag tror den har fixerat sig. Min mage petar längre neråt nu än att stå rätt ut.

Matthias är så ivrig, han vill att jag ska föda barnet nu. Han är trött på att vänta och trött på min stora mage.. Och de är jag me iofs. Men förlossningen är ju inget jag ser fram emot precis. Och jag vill ju inte ha ett förtidigt fött barn. Då måste man förmodligen ligga kvar ett par extra dagar på sjukhuset. Vilket inte är så kul kanske...Men det är väl en vanlig oro som alla blivande mödrar går igenom.?!

Nu ska jag och Matthias kolla på en film och mysa, och sen ikväll ska vi hem till hans föräldrar och äta middag. Som vi brukar göra varje Söndag. Trevligt! =)


//Lill.S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0