Mitt första inlägg..

15 Februari 2008...


Jaha, fösta inlägget, vad skriver man här då? Det här me bloggande kanske inte är min grej riktigt. Men visst var man en flitig dagboksskrivare på den tiden man hade Lunarstorm. Vilket är två år sedan man avskaffade den. Det va ju så segt den sista tiden. Bara en massa 14åringar som skulle ha bekräftelse hur snygga dom va och berätta för hela världen hur dåligt dom mådde pga att deras hjärtan hade blivit krossade. Okej, Nu ska jag inte va sånn, de är aldrig kul att få hjärtat krossat. Men de är en del av livet. tyvärr! Men Lunarstorm va också en glädjerik tid i mitt liv, jag hittade en massa nya vänner och min första stora kärlek tack vare Lunarstorm. De förgyllde mitt liv i några månader men inte mer. tack  och hej, nästa tjej, typ...


Nu har jag Matthias och vi  har varit tillsammans i snart två år. den 21 April för att vara exakt.. =) Vi har haft våra dåliga perioder, precis som alla andra par. Men vår dåliga period varade lite länge, och de till och med tog slut där ett tag. Men vi slutade aldrig älska varanndra, det har aldrig varit ett problem i vårt förhållande.
Men en stor sak förändrade allting, kommer ihåg de så väl. Jag hade inte fått min mens på mer än en månad, och kände mig så lustig. Precis som om jag annade vad som va på gång. Jag åkte in till matthias för att ta testet hemma hos honom. Jag ville inte vara själv. Det stod på paketet att man skulle få svaret inom 2 min. Det tog en sekund, testet visade possitivt, jag va gravid! Känslorna bubblade över, och jag fick panik och började gråta. Matthias å andra sidan blev hur glad som helst och sprang omkring och tyckte de va hur coolt som helst att han skulle bli pappa. Mycket förändrades just den dagen. Vi fick ta mer ansvar, nu kan vi inte fjanta runt längre, vi har ett barn att tänka på. Vi var tvugna att växa upp!
Matthias och jag pratade väldigt mycket dagarna efter beskedet, och allt föll på sin plats. Vi tog varanndra mer på allvar också. Vårt förhållande blev mycket bättre, och nu har det aldrig kännts bättre mellan oss. Allt känns så självklart tillsammans med Matthias. De är han och jag mot resten av världen typ! haha! ;oP

Så nu sitter man här höggravid i vår alldeles egna 3:a med våra två små katter, Iza och Mastodon.
Ja, nu är de inte långt kvar. Jag gick in i vecka 35 igår, bara 5 veckor kvar alltså. barnet är beräknat till den 21:e mars. Men sen kan barnet komma två veckor innan och två veckor efter. Så om jag föder om mellan 3 och 7 veckor räknas de som en normal födsel. Börjar känna min lite små nervös och pirrig inför förlossningen och hur det kommer att gå sen. helt plötsligt har man ett litet barn, ett liv som man själv ska sköta om. Vardagen kommer aldrig bli sig lik igen. Det är tur att jag har Matthias vid in sida! Vet inte vad jag hade gjort utan dig!

Sitter och väntar på att baby ska komma hem nu. Han är och repar med bandet, som vanligt.. bara klockan kan bli åtta så man kan kolla på Lets Dance iaf.. :oP




image3
Taget på Nyårsafton! man ser bulan lite iaf ;oP




//Lill.S

Kommentarer
Postat av: Nicole

Fiin liten mage du har :)

2008-02-15 @ 18:39:24
URL: http://niicol3e.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0