25 Februari...

I lördags åkte jag in till mamma i Rottne ju och firade Rasmus och åt mig riktigt tjock på tårtan! :oP Innan jag tog bussen va jag nere en sväng om i stan och köpte present tillsammans med syrran. Köpte även lite babysaker. Vi har så mycket kläder så vi klarar oss dom första månaderna iaf. Men vi behöver lite andra små saker, som strumpor, mössor m.m.. Så jag köpte två par strumpor och två par mössor. Hur söta som helst. Det finns så sjukt mycke söta små babykläder. jag skulle kunna shoppa upp alla våra pengar på de. Fast då skulle inte Matthias bli så glad.. :oP

Fick låna ett par jeans av mamma som jag kan ha. Det är första gången på hur länge som helst som jag har kunnat ha jeans på mig känns de som iaf. För från när jag var i fjärde månaden så va de en massa jeans som jag helt plötsligt inte kunde ha längre. Dom va för trånga och spännde för mycket över magen. Från när jag var i sjätte månaden så kunde jag bara ha två av alla mina 15 par jeans. Vilket sög! Nu har jag inte kunnat ha något annat än mysbyxor. Så de va lite skönt att sätta på sig ett par jeans och känna sig normal igen.. haha! ;oP

Ska bli skönt att bli smal igen!

Har haft mycket sammandragningar på sistånde också. Minst ett tiotal per dag, och framför allt på kvällarna och innan jag ska gå coh lägga mig. Minsta lilla ansträngande rörelse och magen blir hård som en fotboll, och de känns som alla muskler i magen drar ihopa sig till en stor knut. Lite obehagligt.. Och barnet har inte lugnat ner sig heller. Den är lika vildt som vanligt, och de börjar göra riktigt ont när den sparkar mig i sidan och upp mot revbenen. :oS Det är tur att det bara är en månad kvar nu, för så mycket mer hade jag nog inte klarat av! :oP

image9   
Här ska bebben sova! =) 

image8
2 Par mössor från H&M...

 image7
2 par strumpor från Lindex...
                                       



//Lill.S.


Kommentarer
Postat av: Pappa/Blivande morfar

En månad kan gå en aning fort eller en aning långsamt. En aning kan vara en aning för länge eller en aning för fort. En aning kan vara långt eller kort. Tex, det är en aning längre från malmö till ystad än från malmö till simrishamn. Men skillnaden är jävligt stor om man bara ska gå och handla en korv. Lokalbussarna i ystad är en aning kortare än lokalbussarna i malmö. Skillnaden är någon meter, men den metern är en aning mycket i ett annat sammanhang. En aning är en aning svårt att definiera :)

2008-02-26 @ 09:38:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0