Vart är snön?

Jag är barnfri nu till M kommer hem, han tog med sig Tindra så jag skulle få en lugn stund och vila mig lite. Det börjar bli ganska jobbigt att lyfta Tindra hit och dit och bara att böja sig ner känns jobbigt. Och när det bara är hon och jag hemma så måste jag ju bära runt på henne. Så det var snällt av han att ta med henne. =)

Julen närmar sig med stora steg, det är bara 23 dagar kvar till Julafton och jag vet att dom kommer att rulla förbi fortare än vad man själv hinner med. Har tvn på i bakgrunden just nu och det är Julkonsert med Sanna, Sonja och Shirley, med bara en massa jullåtar. Mysigt! Saknar snön lite bara! Jag kommer ihåg när jag var liten och bodde i Ystad. När det var första advent och första Julskyltningen i stan och man var alltid där, det var också då den första snön alltid kom! Visst den var inte kvar hela julen, men det var ju betydligt vanligare med snö på Julafton och jullovet för 15 år sedan, än vad det är idag. Innan hette det "Det är ingen riktig julafton utan snö", nu heter det "Man får vara glad om det äns kommer snö på Julafton!".


Självklart hoppas jag på snö på Julafton, man får ju aldrig ge upp hoppet, lr hur?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0