En massa julklappar, och det är inte över än...

Nu kan jag äntligen blogga.. Vi har gjort en del idag, M har suttit vid datorn och jag kan inte sitta vid datorn så länge Tindra är vaken. Hon blir helt galen och börjar gråta så fort jag sätter mig här. Hon har blivit jätte mammig av sig, lite jobbigt! Så nu har jag tid att sitta här. Ska alldeles strax gå och lägga mig, är skit trött! Och imorgon ska vi hem till Rottne och fira min syster som fyller år nu den 29:de, men ska fira henne imorgon för hon och min bror åker ner till skåne på måndag.

Jag var helt säker på att det var fredag idag, och tänkte dra ner till stan och in om på baby & Kids och Babyproffset för att kolla på vagnar och bilbarnstol. Dum som jag var stack vi inte iväg förrens vid fyra och allt var alltså stängt. Fick snabbt sticka in om på samarkand som hade öppet till fem och köpa present till min syster iaf och köpte även ett par inneskor åt Tindra.

Kanske ska berätta lite mer om hur vår jul har varit. Den har varit jätte bra, med mycket god mat och mycket julklappar. Men också väldigt hektisk! Nu på Måndag ska jag ner till min Farmor och kommer hem dagen efter. Sen tänker jag vara hemma dom närmaste veckorna och bara ta det lungt alltså! Jag är så trött på allt vad släktingar och folk heter! Haha!

Tindra fick en massa leksaker! Av oss fick hon en lära-gå-bil som blinkar och låter en massa och hon älskar den. Fast hon har ju en helt egen teknik när hon går med den. Hon har ena handen på ratten och andra på den bakredelen som man egentligen ska hålla i och går fram med den som en rullator. Det ser jätte roligt ut! Kan lägga ut en bild på det sen! Sedan fick hon en leksaksmobil, en nalle puh leksak som snurrar när man trycker på den, ett sött bäddsett, bultbräda och en bok med en massa mjuka djur som man kan känna på. Av andra i familjen fick hon en massa badleksaker, träklossar, stappeltorn som man även kan ha som badleksaker, marrakas och två stycken olika tamboriner, en liten låda med klossar i olika formar där man ska pricka i rätt hål, ett aktivitetshus som har massa roliga grejer på sig, lite kläder, böcker och sånt.

Av hennes Farmor och farfar fick hon ett sparkonto som dom varje månad kommer att föra över 100 kr i månaden till henne tills hon är 18 år! Och det är ju verkligen jätte bra! Min mamma lägger också undan 100 kr till henne i månaden och vi ska också göra det så fort vi får mer stadgad ekonomi!

Jag och M har fått ihop totalt 3900 kr i julklappspengar, och jag fick örhänge, presentkort på Lindex som jag ska handla smink för. =) Nu är det bara en massa julklappar hemma hos Farmor som vi kommer att få. Hon brukar köpa en sådär tio julkappar åt varje person varje år. Hehe!

Nääh, usch nu börjar jag bli riktigt trött här! Får se om jag kan blogga mer, ska vara iväg hela dagen imorgon från klockan ett, och sen vid tio på måndag åker jag till Olofström och är inte hemma förrens Tisdag kväll, dagen innan Nyår. Pust!


Här får ni två bild från Julafton iaf, fler kommer senare:


Tindra blev inte alls rädd för Jultomten, som jag trodde att hon skulle bli. =)



Hon fick den största julkappen, och det tyckte hon var jätte häftigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0