Julstökat här hemma...

Idag har vi gjort mycket! Vi gick upp tidigt, jag var uppe redan vid åtta och fixade frukost sedan väckte jag M och Tindra som sov så sött! =) För idag hade vi tid hos BVC klockan 09.20. Och allt såg jätte bra ut! Tindra är en frisk liten tjej och ingen av oss i familjen har blivit sjuka under hela hösten och nu början på vintern. Vi var bara lite snuviga ett tag i början av november. Nu väger Tindra iaf 8010 g och är 73,5 cm lång. Så nu har hon äntligen passerat 8 kilo! =)

Sedan gick vi hemåt och fikade. Jag diskade upp och gjorde fint i köket. Jag och Tindra satt och kollade på när M spelade lite Xbox. Tindra fick lunch och vi fick vår lunch. Sedan sov både hon och jag lunch. Det var skönt! =) När vi vaknade satte vi igång med lite julstök här hemma. Vi har bakat Lussebullar och klätt vår julgran, hade egentligen tänkt klä den i helgen men M kommer antagligen få jobba hela helgen så vi fick passa på nu när han hade en ledig dag! Iaf julgranen blev jätte fin måste jag säga, svarta och röda kulor och sedan silvrigt glitter. =)

Sedan badade jag och Tindra och vi åt köttbullar, potatismos och lingonsylt till kvällsmat. Nu ska vi kurra ihopa oss i vår säng och mysa och kolla på film, för det är värkligen ingenting på tv ikväll! En vällingflaska åt Tindra och hon kommer att somna tryggt mellan oss. =)

Den här dagen har varit väldigt bra måste jag säga och det känns som vi har fått mycket gjort både bra och roliga saker! =) Och det har ju snöat nästan hela dagen idag också och det är ju såå mysigt! En sak som är mindre mysigt är att jag har haft sura uppstötningar hela dagen, det känns som jag har mat uppe i halsgropen hela tiden! Skit jobbigt! Imorgon ska jag till MVC och sedan gå på stan lite och köpa en doppresent, kanske blir någon julklapp också, får se..



Bakgumman!



Vår julgran!



Svarta kulor.. =)

Kommentarer
Postat av: Louise - Tindras Mamma

haha.. dom är så roliga..=) när vi skulle sova sen så låg han helt tyst en stund och sen bara "duu, han dave, varför är han så elak mot den gamla?" hahahaha.. han låg och tänkte på det till och med då=) hahaha.. fast gossip girl har jag itne lyckats med än. fast han har inte varit hemma så mkt närjag kollat på det.. jo det är bara bra=) tror jag håller på att bli lite sjuk bara:/men annars lugnt=) hur är det själv? magen växer?=)

2008-12-11 @ 08:29:19
URL: http://tindrissmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0