Allergisk mot morötter?

Hum.. Jag tror jag har börjat bli allergisk mot morötter eller nått. För på den senaste tiden när jag ätit en sån har det börjat klia och sticka ganska mycket i läppen och tungspetsen och ibland kommer det blåsor också. Precis så har det varit när jag ätit Kiwi också fast mycket jobbigare. En gång började det svullna upp i tandkötten och lite ner i halsen på mig. =( Men det är bara så när jag äter råa morötter. Jag har inte testat mig mot det än, men måste ta och göra det nu alltså! Tänk, för tre år sedan var jag inte allergisk mot något, nu är jag allergisk mot Nickel, Kiwi och nu isåfall morötter.. =(

Idag blev vi lite försenade till MVC tack vare att M var försenad på jobbet och han skulle skjutsa mig ner dit. Någon fick gå före oss och vi fick vänta en stund sedan blev det vår tur. Allt såg bra ut, förutom mitt blodvärde som måste upp. Måste ta två järntabletter om dagen nu. =( Barnets hjärtljud ligger på 146 och idag mätte vi magen för första gången och den var 26 cm. Jag ligger precis på "normal" kurvan. Med Tindra låg jag ganska långt under så jag är ju absolut större nu under denna graviditet! Hehe!

Efter MVC mötte jag upp Frida och Tuva på stan, vi tog en fika på Waynes och snackade skit. Tindra sov till en början men sen vaknade sömntutan. Tuva satt och förde liv och lekte clown och Tindra kollade lite förundrat på henne. Liksom "Vad håller hon på med?" Haha! =) Sen gick vi ner till H&M, köpte en söt liten tröja till Tindra på rean. Va även inne på Guldfynd och köpte en fin liten doppresent åt Amelia. När Frida och Tuva åkte hem stack jag upp till Pax Café och hälsade på hos M när han jobbade. Så fick Tindra lite spagetti och köttfärssås och lekte med alla ungdomar som var där. Vid sex kom Ms mamma och skulle hämta bilen, så fick jag skjuts hem.

M kommer hem om en halvtimme ungefär och då börjat Fringe också så det får vi inte missa! Imorgon ska jag möte Rasmus och Lillan på stationen innan dom ska med tåget ner till skåne och lämna doppresenten så dom kan ge den till Amelia. =) Annars ska det städas och vikas tvätt här! Fattar inte vad vi gör så att det blir så stökigt hela tiden?! =)


Tack för mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0