Lussebullar med kesella...

Gårdagen var full speckad med en massa saker att göra. Vi kom upp ganska sent, låg och mös läänge i sängen. Vid två tog vi bilen ner till stan, fixade försäkringskassapapper och lite sånt. Dom hade ju bytat lokal helt och hållet så det tog ett tag innan vi hittade dit. Var lite småförvirrad där! Hehe! =) Sedan åkte vi bort till City Gross och handlade för veckan. Köpte kesella, vi ska prova baka lussebullar med kesella i istället. Dom ska tydligen bli mycket godare och saftigare då. Måste ner till Ica och köpa saffran bara, för det glömde vi köpa igår. Sen vid halv fyra var vi tvugna att hämta upp Isabelle och hennes kompis som skulle skjutsas till deras kör. Medans dom var på kören körde vi upp till Toys´r us och kollade efter en gåbil/gåvagn åt Tindra. Så nu har vi köpt hennes sista julklapp. Skönt! Tror hon kommer att älska den, den låter och blinkar och det finns en massa olika knappar att trycka på. =)

Vid halv fem hämtade vi Isabelle och hon följde med oss hem. Hon passade Tindra medans jag slingade Ms hår. Och jag lovar det tog en evighet. Jag tog fram slingor i varje litet hål i slingmössan, så nu är M blond igen. Hehe! =) Men det blev faktiskt skit bra!

Och idag har vi bara slappat, räknade ut hur mycket vi tror vi kommer att tjäna totalt hela år 2009, vilket är sjukt svårt! Med tanke på att M har ingen fast jobb (än) och jobbar olika mycket från månad till månad. Men nu blev det på ett ungefär iaf. Jag kommer ju ha min föräldrapenning kvar iaf fram till höst, sen får vi se om jag ska börja plugga distans och jobba på helger eller hur det nu blir.

Ska baka Lussebullar idag iaf och sen kommer Sebastian. Han och M skulle tydligen spela lite Xbox och så. Tindra har lärt sig att gå över trösklen med sin gåstol från vardagsrummet nu, det kunde hon inte innan. Så nu kan hon röra sig nästan helt fritt i hela lägenheten, utom toaletterna och vårt sovrum. Häromdagen när jag och M låg och kollade på tv så reste hon sig upp mot soffbordet (som hon brukar göra) och gick flera varv runt bordet utan att trilla en enda gång. Hon har blivit sjukt stabil nu och nu tror jag inte att det är långt förrens hon tar sitt första steg. Det gäller bara att hon vågar. =)

Kommentarer
Postat av: Louise - Tindras Mamma

hehe.. okok vad bra.. han kommer ju snart med=)

lillagiraffen.se heter den.. helt sjukt.. byxa och tröja för 40 kr liksom=O fast det var ganska utplockat.. fanns mest i små storlekar=/ kram

2008-12-17 @ 16:36:25
URL: http://tindrissmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0