Mjölkintollerant?

Solen är här, för tillfället iaf och den får gärna stanna resten av sommaren för min del. Vi va ju på BVC innan och barnmorskan fick kolla på Tindras utslag. Hon kunde inte direkt se vad det kunde vara men jag fick ett namn på en kortisonsalva som jag ska ner och köpa på apoteket så fort M har kommit hem. Jag skulle bara ge henne potatis, majs och palsternackspuré nu. För fruktpureér kan irritera huden och sen ska jag inte ge henne gröt längre. Barnmorskan sa att det kunde vara mjölken i ersättningen som hon inte tål. Både jag och M har ju en massa allergier och risken är då större att Tindra också kan få det. Tycker så synd om henne!

Nu ska jag iaf smörja henne morgon och kväll med kortisonsalvan och ifall det inte blev bättre tills på fredag, skulle jag komma ner med henne till BVC igen, för då är barnläkaren där. Och då blir det nog en remiss till hudläkaren som får testa henne för allergi. Tråkigt om det vore så, men chansen är ju ganska stor att hon växer ifrån det om man får allergier när man är så ung som lillgumman.


Föresten imorse fick jag paketet från babyshop och kläderna va verkligen jätte fina. En possitiv sak är också att jag slapp betala någon porto. Dom stod för allting. =)

Nu ska jag börja packa en låda med porslin som vi inte kommer att behöva dom sista tre veckorna vi bor här. =)





//S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0