God förmiddag...

Jag och Tindra låg i sängen och gosade fram till halv elva idag. Det var mysigt. Vaknade vid nio av att Tindra låg och kliade mig på ryggen. Jätte trevligt sätt att väckas på ju! Hon brukar göra så när hon ligger mellan mig och M. Först är hon på mig och kliar mig eller tar mig i ansiktet beroende på vilket håll jag ligger på. Sedan när jag har vaknat ålar hon iväg till pappsen och väcker honom. Hon är för söt vår lilla gumma. Men det är inte länge till hon får ligga mellan oss så. Jag vaknade igår av att hon hade ålat sig ända ner mot våra fötter, en halvmeter till och hon hade trillat ner från sängen. Vi måste isåfall sätta stängsel runt hela sängen. Det är bättre att hon får ligga i sin egen säng från och med att vi flyttar och hon får ett eget rum istället.

Det är lite jobbigt att hon har börjar åla sig fram nu, man kan ju knappt lämna henne för att gå på toa liksom. Hon ålar sig fram till tvn och drar ut sladdarna och kontrollerna till Matthias tvspel. Tur att vi har packat ner våra cdskivor iaf. Men hon är jätte duktig vår lilla gumma. Hon utvecklas snabbt nu, vi hinner knappt med nu liksom. Det känns som det var igår när hon bara låg ner i vår säng och bara sov om dagarna. Nu rullar hon runt från rygg till mage och tvärtom, tar tag i saker och inspekterar dom och flyttar dom från ena handen till den andra. Nu har hon börjar åla sig framåt och hon har fått två små tänder, och hon ger en dom allra soligaste och charmigaste leenden och glädjetjut. Det är så underbart och söt så man spricker!


Nu somnade Tindra och jag ska passa på att byta om och äta lite frukost. Ska ner till affären och köpa en speciell gröt som hon kan äta, ska även se om dom har mjölkfri välling också som hon ska börja få innan hon lägger sig, så hon kanske sover hela nätterna.



Bild från i sommar, när hon badade fötterna för första gången i sjön.


//S.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0