Deklarera...

8 April...

Kom precis hem för en stund sen. Jag var ute och gick i det underbara vädret med Tindra. Så härligt med sol, man blir så mycket piggare och gladare. Jag älskar våren och sommaren! 
Vi gick en runda och in om på konsum för att handla mjölkersättning. Den är snart slut. Dyrt är det också. Man tjänar ju på att amma. Jag pumpar ju ut ganska mycket mjölk. Pumpar var tredje timme ungefär och då får jag ut ca 50 ml åt gången. Så hon får ju i sig modersmjölken iaf. Och det är ju de viktigaste.

Idag fick jag mina deklarationspapper, och enligt deras beräkningar har jag betalat 9948 kr för mycket i skatt. Så om jag deklarerar innan den 5 Maj så får jag tillbaka dom pengarna innan midsommar. Hur underbart är inte det?! Matthias fick sina papper härom dagen och han får ca 5000 tillbaka. Så det är alltså 15000 kr mer än vad vi hade räknat med. Helt underbart ju.

Nu ska jag laga mat. Matthias kommer snart hem från universitetet. Ska laga kinamat. Gott!!


//Lill.S.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0