Milians stora dag..

Ja, det började med att Tindra vaknade först av oss alla vid åtta tiden och då väckte jag M för att vi skulle ut och förbereda tårtan för att sedan komma in sjungandes och väcka Mille. Men tror ni inte att han hinner vakna! Så typiskt. Så M gick in med han på rummet så fick jag och Tindra tåga in där med tända ljus på tårtan och sjunga "Ja må han leva" och "Happy birthday". (Mycket viktigt att ha båda låtarna anser barnen) Sedan fick Mille gå i till storarummet för att öppna sitt paket, och det var inte enkelt att slå in en cykel som var utan kartong kan jag säga er! och oj vad glad han blev. Han blev jätte stolt, "Milles cykel" sa han! =) Sötnos! och Tindra bara: "Jag vill också ha en cykel Mamma, men jag vill ha en rosa" Vilken tur att vi köpte en rosa bratz cykel till henne då! =)

Sen under kvällen har Ms familj kommit och firat Mille. Som tradition får födelsedagsbarnet alltid välja vad som ska ätas, och det självklara valet blev förstås hamburgare! Sen blev det tårta till efterrätt. Mille fick sina presenter också. En cykelhjälm och ett fotbollsspel av farmor och farfar, ett mini-trumsett av farbror Sebastian och ett ritblock av gammel mormor. Resterande av presenterna får han på kalaset nästa söndag. =)

Mille har verkligen haft en kanon dag, dem håller fortfarande på och leka på rummet! Puh! Att dem orkar! men dem somnar väl snart! Hoppas jag! =)

Här får ni lite bilder från dagen, dock jätte dålig kvalitet då dessa är tagna från min mobil!



"ja må han leva..."



Blåsa ut ljusen...



Sliter av presentpappret..(ja det är julpapper, vi hade inte tillräckligt av det andra. haha!)



Provsitter sin nya cykel, dock ska stödhjulen på bara. Vi försökte få på dem själva med lyckades inte få det att fungera. Så det blir en tripp till cykelverkstan nästa vecka.



Kalasfin!



Öppna fler presenter...



Trumsettet!



Och fotbollsspelet! När vi var hos Rolf som vi bodde hos i London spelade Mille hela tiden på ett sånt här spel som dem hade i vardagsrummet fast det riktigt stora då, han älskade det!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0