Vinterkräksjukan och Barnakuten

I torsdags fick jag gå hem från VFUn. Tindra hade precis gått innanför dörren på dagis med M och spytt. Så kom kräksjukan hem till oss. Milian började också spy senare på kvällen. Natten var inge vidare kul, båda barnen spydde, alla lakan i tvätten och inte mycket sömn. Som tur va hade vi tvätt til i fredags och fick de mesta tvättat. Dock blev de ytterligare lite lakan och handdukar nerspydda direkt igen. Men nu har ingen av barnen spytt sen igår kväll, och det ser ut som både jag och M har klarat oss ifrån det.

Idag fick vi dock åka in till Barnakuten med Tindra. Hon har inte riktigt varit med idag, hon klagade på att hon inte kunde se innan. (förmodligen för att de svartnade för ögonen för henne) Men det va riktigt läskigt! Hon skulle äta lite yoggi, och började gräva med skeden under bordet och klagade på att hon inte kunde äta..?! Usch. Så det blev barnakuten med en gång. Men det var inget allvarligt som tur var. Hon är utmattad efter alla de gånger hon ar spytt. Hon kunde ju inte hålla nere någonting, inte ens vatten. Hon har sovit bort hela dagen. Och förhoppningsvist mår båda barnen bättre imorgon.

För då hade jag tänkt att vi skulle julpynta lite, julbaka och eventuellt vara ute i snön. Jag har ju inte hunnit göra det med barnen. Men vi får se hur läget är imorgon. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0