Hemmalagad barnmat...

Skriver lite snabbt innan Unga mödrar börjar.. =) Idag gick vi inte upp förrens vid halv elva, vi har blivit lata och det måste ju ändras snarast.. Gick upp och Tindra åt en riktig brakar frukost, en hel macka halva med bara smör och andra halvan med leverpastej. Hon har ju inte varit så förtjust i det innan, men nu var det hur gått som helst. =) Kanske för att det var leverpastej med gurka i. Sedan åt hon en hel portion gröt och ett rån. Sedan fick hon smaka ett par klyftor clementin. Och det älskar hon verkligen!

Idag har Frida och Tuva varit här och småttingarna har fått leka av sig lite. Så det var trevligt tyckte både jag och Tindra! =) Kort kommer senare ikväll.. Och för första gången så lagade jag hemmagjord mat åt Tindra, har varit alldeles för bekväm och kört med burkmat innan, hon har fått hemmalagad bara några fåtal gånger. Men nu ska hon ju få två lagade måltider varje dag, så jag har bestämt mig för att kvällsmåltiden ska jag göra själv! Så det ska jag börja med nu, och på så sätt sparar vi även pengar. För det är ju inte billigt med burkmat, och sen så är det ju självklart nyttigare och mer mättande med riktig mat! 

 Nu börjar Unga mödrar, det får vi inte missa! Till och med M tycker det är intressant. Haha! =)

Kommentarer
Postat av: Angelica

Hej. Kikar bara in och passar på och säger att BVC promt har sagt att man ska hålla barnen ifrån leverpastej så länge de går! Vet inte varför men så sa dom! INgen kritik bara ett tips

2008-11-27 @ 23:32:53
URL: http://noelochmilton.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0