Hemma-mamma redan vid 20...

29 Februari

Jag steg upp åtta imorse. Och jag va ganska utsövd, även fast jag sprang på toaletten fler gånger än vanligt i natt. Steg upp och ringde barnmorskan. Missade ju min tid där i onsdags. Jag va helt säker på att de va idag jag skulle dit. Fick ingen lapp av barnmorskan sist, det va ju så stressigt. Sen efter jag fixat de försökte jag väcka Matthias, vilket gick sådär. Efter en halvtimmes tjatande, dragande i täcket och andra desperata försök gick han äntligen upp. =) Han skulle ju hjälpa mig att ta ut all vår tvätt. Och de va inte lite! Satte igång två maskiner och ställde mig och bakade scones. Jag har blivit en riktig hemma-mamma nu! hehe. Lite deprimerande att vara hemmafru redan när man är 20 kanske. Fast jag klagar faktiskt inte. Jag är ganska nöjd och glad hur jag har det idag. Jag trivs! Och jag kommer stor trivas så fort barnet är fött också. =) 

Träffade mamma i stan idag, och följde med henne hem till Rottne. Så nu sitter jag här. Och Matthias är lite tjurig för att jag lämnade honom en fredagskväll. Även fast vi aldrig spenderar den tillsammans, för jag ska se på Let´s Dance och han ska se på CSI eller nån annan såndär kriminalserie. Han är så sällskapssjuk. Han skulle aldrig klara av en vecka utan mig hemma..  

Så nu ska jag och mamma äta gott, revben med vitlöksbröd och sallad, sitta och mysa framför tvn och kolla på Let´s Dance och äta godis såklart.. =)


Fick lite mer bebiskläder nu också av mammas gammla arbetskamrat. Jätte snällt! =) Köpte en bok också på bokrean. "Stora boken om barn". Har hört talats om den och har hört att den ska vara bra!



//Lill.S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0