God kväll bloggen!

Kollade precis på idol, min fredagskväll det. :) Men jag klagar inte! För övrigt håller jag lät på Jay Smith. Det känns så jäkla bra att det är helg. Denna vecka har bara flygit förbi, men fasen vad tufft den har varit. Den tuffaste veckan hittills. Fick en hemtenta i måndags som skulle in imorse. Dagarna, eller snarare timmarna har knappt räckt till. Hemmet har lagt vid sidan, och det har sett ut som skit. Knappt någon tid med barnen, och ingen tid alls till en själv. Knappt tid till att duscha för fasen, och då är det illa. Har lagat dålig snabblagad mat och ruschat igenom allt annat. Hemtentan, som var as-svår enligt mig, kom i första hand. och därför känns det jävligt bra att äntligen ha den gjord, fixad, finito!!

Trots detta har vi hunnit med att storhandlat, tvättat och varit med barnen på bvc. Det gick skit bra på bvc, Tindra har gått över sin viktkurva äntligen, hon börjar få så mulliga och mysiga lår. :) Och utvecklingen har gått bra också. Bitte tyckte hon var jätte duktig som redan kunde räkna till tretton och säga typ alla färger (dom vanligaste iaf). Detta är något dom kollar upp att dom kan på 4,5 års kontrollen. Millemannen fick en spruta också. Inte jätte glad, han hade tydligen gett ut sina aggretioner på leksakerna där inne efteråt. M var med dom där, jag satt hemma och pluggade. vad annars liksom?!

Nu sitter jag här och funderar på att gå och lägga mig på spikmattan, min rygg har fått sitt efter den här veckan. Sitter ju inget vidare när jag sitter vid datorn. Kanske läsa lite och somna sen? Jag är ganska trött och utsliten, har trots allt bara sovit 4,5 timmar inatt..


God kväll på er!





M är rädd att Mille påverkas lite för mycket av syrran, men visst är det okej för pojkar att också leka med dockor och gå runt med diadem och halsband? Aah, genusperspektiv här vet ni! Tror jag ska köpa en rosa tröja till Mille bara för att jävlas lite med M. Usch, det märks att jag har hållt på med hemtenta, allas lika värde, värdegrunder bla bla bla.. jag ger mig!! PUNKT! 


Mille visar stolt upp sitt krigsärr!!


Kommentarer
Postat av: frida

Fin fin blogg:D

hur äre? :)

2010-11-21 @ 19:24:55
URL: http://fridabladhryden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0