Projekt: "Gå upp i vikt"

Dem som har kännt mig sen länge vet att jag alltid har varit smal och nästan snäppet under smal, alltså för smal, enligt mina egna åsikter. Och ni ska bara veta hur tufft det är att gå upp i vikt! Precis lika svårt det är som er som försöker gå ner i vikt, om inte svårare! Jag har alltid fått höra från folk: "Shiit vad smal du är!" , vilket faktiskt sårar. Jag har inte valt att bli så här smal, jag har bara blivit så och är född att bli så, naturligt smal. Folk har till och med frågat mig om jag har haft anorexia. Nej! Absolut inte! Vad är det som gör att det är så mycket mer okej att fråga någon om de har anorexia än att kommentera att en annan person väger för mycket. Man skulle ju aldrig säga till en överviktig att "Nä, du ska nog inte ta den kakan, du väger ju lite för mycket!"

Efter två barn har jag återgått till min vikt som jag vägde innan jag blev med barn och samma vikt som jag har haft sedan jag gick i nian.. !! Och då jag ska lägga till att jag inte har tränat genom åren. Kroppen har förändrats, allt blir slappare. Ni som har fått barn, förstår precis vad jag pratar om! =)

Därför har jag nu bestämt mig. Jag ska gå upp kilo och inte lite kilo. Mitt mål är mellan 8-10 kilo. Nu tänker nog några att "fan vad lätt det kommer att bli". Men nej, det kommer att bli tufft för mig! Tänk jag har inte gått upp ett enda kilo på snart 10 år, trots två graviditeter.

Detta kommer jag att uppnå av träning, och framför allt styrketräning. För att bygga upp muskler för att dels bli större (och därmed lägga på vikt, då muskler väger mer än fett) men dels för att öka hungern, så jag äter med. Sedan ska jag äta 6 gånger om dagen. Det är det viktigaste! Och äta regelbundet. Sedan kommer jag också att köpa proteindrycker. Nu ska jag alltså inte super träna och bli nästa Kissie eller bygga upp värsta musklerna, utan bara komma i form och tids nog gå upp i vikt.

Isabelle har gjort ett träningsschema till mig som jag ska göra varannan dag, som tar ca 30 minuter. Idag gjorde jag det och det var super jobbigt, men jag är jätte inspirerad och framförallt motiverad! Så nu kör vi! Ni kommer kunna följa hur det går för mig här på bloggen. Kommer dock inte lägga ut min vikt någon av gångerna, utan bara hur mycket jag har gått upp. Detta för att inte skapa några spekulationer om hur mycket man ska väga och inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0