Ölands djurpark...

Ja, som sagt vi var på öland i helgen och hade det mysigt! Vi fick strålande väder och riktigt härligt! Jag åkte ju ner tidigt i fredag för att jag skulle jobba. Sen kom M, barnen, min mamma och bror ner också lite senare under fredagen. Vi grillade på kvällen och åt gott. I lördags var vi på ölands djurpark med barnen. Det var direkt inget vi hade planerat in, men vi hade sett i tidningen att det var barnens dag där, så vi passade på att åka ner ett gäng.

Barnen hade så kul! Mille var i extas av alla djuren. Vi har ju vart på djurparker förr, men han va ju så liten då och kommer nog inte ihåg någonting. Vi fck klappa både orm, lemuer och getter. Sedan åkte barnen varenda barnkarusell som fanns där inne. Båda älskade det! =) Tyvärr hann vi inte med badlandet för jag hade en tid att passa som jag skull vara på jobbet. Men vi kommer spendera de mesta av vår sommar på öland och kommer att besöka djurparken fler gånger. M har ju också nu fått jobb på öland. 


På väg in...



Tindra hälsar på krokodilen..



Klappar getterna...



Så söt!



Barnen fick åka en skrinda när dem blev trötta i benen...



Vi hittade Herr Nilsson,
(Tindra och Milles avdelning på dagiset heter Herr Nilsson)



Vi åkte saffaritåget...



Och hälsade på hos dinosarierna.. Stackars Mille blev jätte rädd!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0