God förmiddag Göteborg!!

Nu har vi vaknat upp efter första natten i Göteborg. Vi bor ett väldigt fint och fräscht vandrarhem, mitt i centrum, 150 meter från Liseberg och en tio minuters promenad till Avenyn. Det är så skönt att ligga i sängen och slappa när man har vaknat och inte behöva gå upp direkt som det är i vanliga fall.

Vi kom hit igår strax innan fyra och tog en taxi till vandrarhemmet, vi orkade inte gå med all packning. Sen gick vi ut och handlade lite och drog till systembolaget och köpte nån cider till mig, man får ju passa på och dricka lite nu när man inte har barnen. Sen gjorde vi oss iordning och drog till Avenyn för att leta upp en fin resturang. Vi åt världens godaste mat på Lilla London. Jag åt örtmarinerad lammrostbiff med potatiskaka serverad med rödvinsås och tzatziki. M åt fläksfilé medaljong med klyftpotatis, kräftskjärtar, grön sparris serverad med rödvinsås och bearnaisesås. Sen tog jag en liten chokladbiskvi till efterrätt. Underbart gott!

Nu ska vi göra oss iordning för att dra ner till Avenyn och äta lunch, sen bär det av till Liseberg för att ta fram barnet i oss själva. =) Vi fick tyvärr inte med oss sladden så vi kan föra över bilderna från vår kamera som vi har tagit, så ni får en stor bildbomb när vi kommer hem istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0