Svullen hals..

Idag var det sista dagen på förskolan som jag har varit hos i två veckor. Tyvärr fick ju mina barn magsjukan och jag var tvungen att vara hemma 3,5 dagar av dessa. Så eventuellt kommer jag att få ta igen dessa dagarna, vi får se. Kommer att sakna barnen så sjukt mycket, men vi ses ju till våren igen. Ska bli kul och se hur mycket dom har utvecklats och vuxit tills dess. =)

Igår mådde jag inte alls bra. Började med halsont och huvudvärk, men under kvällen blev det bara värre och värre. Min ena körtel i halsen svullnade upp ganska mycket. Det svullnade upp så pass mycket att man kunde se en stor böld på utsidan av halsen. Kunde inte prata eller svälja mitt eget saliv. Mådde piss, men hade samtidigt ingen feber. Gick och la mig halv åtta i tron på att jag skulle kunna sova bort smärtan. Vaknade halv elva och hade ännu ondare, kallsvettades och försökte somna om. Lyckades efter många om och men.

Vaknade halv ett igen av känslan att jag inte kunde andas. Låg jag på en viss sida, trycktes min uppsvälda körtel mot min luftstrype. Kändes så jäkla obekvämt, darrade i hela kroppen och kunde inte alls prata. Jag var jätte nära på att ringa sjukhuset, men alla som känner mig vet att jag gärna inte ringer förrens jag typ ligger döende eller liknande. M gjorde iordning en alvedon till mig som han fick mosa med lite yoggi. Jag fick kämpa som fasen och smärtan när jag svalde varje liten bit gick knappt att motstå. Men tack vare alvedonen kunde jag somna om och idag när jag vaknade hade det värsta gått över.

Jag har fortfarande ont och är uppsvullen på ena sidan, men har inte i närheten av så ont som jag hade igår. Tycker det är jätte konstigt, har aldrig varit med om något liknande. Och har aldrig haft så ont i halsen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0