Oreos och flytt på g...

Nu sitter jag och slappar med datorn i knäet. Jag måste snart bort och pumpa cykelen som jag lånar, om jag ska kunna ta mig till jobbet imorgon. Vi fikade på te och Oréos innan. Vi köpte mini-oréos i Grekland och det tog bara några sekunder sen var det bara smulor kvar. Så vi köpte ett paket igår, och det känns som det inte kommer att räcka länge. =)



Jag har glömt att berätta att vi håller på att leta lägenhet. Eftersom både jag och M har kommit in på Universitetet kommer vi ha lite mindre pengar en vanligt, detta gör att vi måste hitta en billigare lägenhet, vilket är lättare sagt en gjort när det gäller en fyra. Vi vill ju fortfarande bi här på Hovshaga. Så vi kommer istället att flytta till en trea. Sparar ca 2000 i hyra då. Visst, barnen får dela rum igen, men så länge rummen är tillräckligt stora så funkar det tills både jag och M är färdigutbildade och har fått jobb. Och som det ser ut just nu är det lättast att få lägenhet i det området som min mamma bor på. Så om allt går som det ska flyttar vi i december, januari. =)

Det känns trist att behöva lämna denna fina lägenhet, men den har sina nackdelar också. Och i nuläget blir den för dyr för oss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0