Svininfluens helvete!!

Vi såg precis på TV-serien Överlevarna. Jag fattar inte riktigt varför dom sänder en sån serie på tv just nu när det är sån tjat om den här förbannade Svininfluensan! Jag är så trött på den! Och nej, jag kommer inte att vaccineras mot den. Inte när dom inte kan garantera att man inte kommer att få jobbiga bieffekter. Jag har hört om förlamning och en massa andra grejer. Inte fasen vill jag bli förlamad och tänka: "Jag blir iallfall inte smittad av Svininfluensan längre". Hur kul är det liksom?! 

Folk är hysteriska och tidningstablåerna förstorar upp det hela och gör folket ännu mer hysteriska. Det går som en ond cirkel! Varje dag dör ca 6000 i den vanliga influensan runt om i världen, i snitt 3 personer dör varje dag i svininfluensan. Borde inte vi vara mer orolig för den vanliga influensan istället?!!


 

 


Kommentarer
Postat av: Magdalena

Håller med till 100%, såg också serien men bytte direkt. idioter som visar sånt pogram i dessa tider! "folk som är rädda, är lättare att styra över.." USCH!

2009-09-08 @ 23:32:21
URL: http://maaagda.blogg.se/
Postat av: mia

vi kommer inte heller vaccinera oss. inte om risken finns att man kanske till och med blir sämre av själva vaccinet.. så nej tack. =)

2009-09-09 @ 09:34:12
URL: http://theo070723.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0