Ibland blir det inte som man tänkt sig...

Det blev tyvärr inget mer bloggande igårkväll. Min kväll var allt annat än kul. M jobbade ju och det här med att natta båda barnen när man är själv krävs tajmning i högsta grad!

Strax efter åtta la jag Milian i hans säng med en flaska välling och han somnade, "perfekt!" tänkte jag. Tindra var redan trött och det såg ljust ut, jag skulle få en kväll för mig själv. Desperate Houswives började och Tindra hade fortfarande inte somnat, även fast hon satt helt lungt och stilla brevid mig i soffan. Vet att hon somnar lätt då hon tittar på sin älskade I Drömmarnas Trädgård film. Så jag la henne i vår säng med sin största nalle och satte på filmen där inne. Hon var lugn, förklarade för henne att "mamma sitter där ute i soffan".

Allt gick jätte bra, jag fick se mina desperata husfruar själv i lugn och ro. När det var slut skulle jag gå upp och ta ett glas vatten i köket. Jag går förbi vårt sovrum och upptäcker att Tindra är fortfarande vaken. Smiter ut i köket iallfall, men efter kommer Tindra skrikandes för full hals. Självklart väcks lillebror, och vill absolut inte ligga kvar i sin säng. Är det inte typiskt?!

Lägger mig i sängen med båda barnen, men det funkar inte alls. Dom triggar varandra till max. Vad fasen gör man liksom?! Efter många om och men lyckas Tindra somna. Men Milian vill inte sova över huvudtaget! Det slutar med att han är vaken till tjugo över tolv, och jag är så trött att jag håller på att dö. Jag försökte precis allting men inget funkade..


Ibland önskar man att man inte hade förväntingar, för när det inte blir som man tänkt sig, blir man inte lika besviken..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0