Våra morgon rutiner...

Våra morgnar är väldigt enformiga och drivs av en himmla massa rutiner. Men det behövs nu för att få allt att blir klart mycket snabbare och när man har två små så tätt inpå varandra så behövs det!

Milian vaknar runt åtta och är hungrig, då brukar jag ta upp honom till vår säng och jag ammar honom där. Tindra brukar vakna i samma veva och vi brukar ligga och mysa och "morgna oss" medans jag ammar klart lillebror. När jag har ammat klart honom vill inte Tindra ligga kvar i sängen längre så då är det bara att gå upp, annars blir det bara en massa gnäll och tråkigheter. Byter blöja på Tindra och efter jag gjort det sätter jag i mina linser, sköljer mitt ansikte med kallt vatten så jag vaknar till ordentligt. Milian vill också komma upp och jag sätter honom i babysittern vid köksbordet.
Sen är det dags för frukost! Tindra är som hungrigast på morgonen och hon får två mackor och lite yoghurt eller gröt till. Hon äter mest av alla i familjen. Jag slänger i mig en macka och när Tindra är klart torkar jag av henne och sätter ner henne.
Nu är det Milians tur att byta blöja och jag tar på han kläderna som han ska ha på sig under dagen. Sen är det Tindras tur att få på sig kläder och vi borstar tänderna ihop. Nu brukar klockan var runt tio och Milian vill ha mer mat. Gör iordning honom en flaska och lägger honom i hans säng med flaskan så brukar han alltid somna om. Sen kan jag börja göra iordning mig själv, samtidigt som jag håller koll på vad Tindra så hon inte hittar på något hyss. =)


God morgon på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0