Vagn och bilbarnstol fixat...

Nu har vi kommit hem igen. Vi har gjort en massa idag. Vi vaknade strax innan nio alla tre och gick upp och åt frukost, gjorde oss iordning och vid tolv stack vi iväg. Vi fick låna Ms föräldrars bil idag och det tackar man för, för vi fick mycket gjort idag! Stack först upp till babyproffsen och kollade på både syskonvagn och bilbarnstol. Frågade lite efter priserna och så. Men det var mycket billigare på baby & kids. Visst dom har kanske inte lika stort utbud som på Babyproffsen men dom är lite billigare i vissa saker iaf. Vi hämtade ut Pamperspaketet som varje gravid får gratis, med blöjhink, lite prov blöjor, våtservetter, tidningar, nappar och annat smått och gott. =)

Sedan åkte vi till Baby & Kids och där hittade vi en vagn. Det blev en Carenavagn fast med dom mindre hjulen istället, och med en mjuklift istället för en hårdlift. Det går ju lika bra och vi känade in 2000 kr på allt och då fick vi även med en skötväska från MiniMe och regnskydd till vagnen. Bra va? Sedan köpte vi också den nya Brio bilbarnstolen Zento i färgen grön. Allt det här gick på sammanlagt 5700 kr, vilket är väldigt billigt med tanke på hur mycket vi fick för det! Jag menar, om vi skulle ha köpt Emmaljungas syskonvagn skulle bara den kosta oss 11 000! Jag är väldigt nöjd iaf, och det känns otroligt skönt att ha vagnen och allt det fixat, nu är det bara Ikea nästa vecka sen är allt kirrat inför den lilles ankomst! =)

Sen efter det åkte vi till City Gross och handlade mat för veckan. Vi provade sätta Tindra i den vanliga barnsitsen i kundvagnen och det funkade jätte bra! Vi hade nog kunnat sätta henne där tidigare, men vi har alltid bärt upp henne i bilbarnstolen och lagt henne i vagnen istället. Men nu vet vi att det funkar iaf! =) Efter all shopping satte vi oss ner på Max och åt en välbehövlig lunch. Kom hem för en liten stund sedan, har packat in alla varor och Tindra somnade med en gång när vi kom hem. Hon har ju inte sovit något på hela dagen så hon kommer säker att sova ett tag. Tänkte vila mig lite efter en dag som denna och sen börja diska och plocka undan lite...

Bilder kommer senare...

Kommentarer
Postat av: Mia

hejhej =) jadå allt går bra, tycker magen är lite stor nu bara, undrar hur det blir sen? =S



Jag ska göra glukosbelastning eftersom min pappa har diabetes. det finns en risk att man kan få gtraviditetsdiabetes om man har diabetes i familjen, eller om man är överviktig. Så jag ska dricka typ 2 dl sockerlösning och sen efter 1-2 timmar ska de ta blodprov och kolla så mitt blodsocker inte har höjts så mycket. förra gången gick det bra så det är nog ingen fara denna gången heller. =)



hur går det med dig och din mage då? också stor?

2009-01-15 @ 17:02:25
URL: http://theo070723.blogg.se/
Postat av: Anonym

kan du inte lägga upp bild på vagnen ni köpte?

2009-01-15 @ 19:30:51
Postat av: Madde

Hej!



Jag ville bara säga att jag tycker det är både jättekul och spännande att följa din resa som gravid :) Grattis, och lycka till med allting!

2009-01-15 @ 21:11:07
URL: http://jonasflicka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0