Tindra kan sina grejer...

Idag var vi uppe vid nio, fick stressa lite. Hade ju tid nere på BVC 10.20 och alla ni som har småbarn vet hur långt tid det kan ta att göra sig själv iordning och ett litet barn. Fick slänga i mig en skål flingor, Tindra fick sin gröt, sminkade mig, borstade håret och tänderna, bytade blöjan på Tindra, tog på henne kläder, borstade hennes tänder, tog på henne overallen (som för övrigt börjar bli för liten!), tog på mig själv ytterkläderna och snabbt iväg. Vi kom fem minuter för sent..

Men nu är vi hemma igen och M sover fortfarande. Gick inoch skulle försöka väcka honom strax efter att vi kom tillbaka, men det gick inte så bra. La oss och vilade en stund brevid han och Tindra somnade. Och dom sover fortfarande!! M hade tydligen svårt att somna igårnatt och somnade inte förrens vid tre, vet inte varför men...

Det gick bra på BVC. Tindra väger nu 8185 g och är 76 cm lång. Hennes huvudomfång är 44 cm. Hon följer sina kurvor och det är nu vid denna tiden dom stannar av lite i vikten och går inte upp lika mycket som innan. Barnmorskan kollade även så Tindra kunde greppa med båda händerna och att hon kunde pincettkreppet. Och visst kan hon det, det har hon ju kunnat ett tag. =) Nu ska vi bara ner till stan till MVC, har tid klockan 14.40. Så det är ett tag tills dess. Ska ta det lungt fram tills dess..

Kommentarer
Postat av: Louise - Tindras Mamma

ja hon är jätte glad nu när hon kan följa efter mej vart jag än går=) hehe.. fan vad kul att den lille kommer snart=) jag trodde jag var gravid ett tag, samma symtom som förra gången förutom + på stickan=P mensen har fortfarande inte kommit, 3 månader försenad=S får nog kolla upp det snart..annars är allt jättebra. flyttar till större lägenhet den 1 feb=) ska bli så skönt..Kram

2009-01-08 @ 12:33:42
URL: http://tindrissmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0